شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عارف

واکنش عارف به قتل علی محفوظی/ امنیت جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود

کدخبر: 516635
عارف در یادداشتی نوشت: حفاظت از امنیت جامعه، نتیجه شناخت همه جانبه مولفه های بحران ساز و اقدامات اساسی است. امنیت جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح طلب به قتل علی محفوظی واکنش نشان داد. او در یادداشتی در اینستاگرام نوشت: 

فاجعه سوء قصد به دکتر علی محفوظی به دنبال دیگر جرایم مشهود ،مانند زورگیری از شهروندان در خیابان های پایتخت و دیگر شهرهای کشور که با رعب و وحشت هموطنان عزیزم همراه بوده است، جدای از برخی دلایل جامعه شناختی همچون مشکلات معیشتی و اقتصادی، نشان از این دارد که متولیان ِ نظم و امنیت کشور به جای تقلیل ِ برخی وظایف محوله به موضوعاتی همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی باید در حفظ و ارتقاء امنیت جامعه و  شهروندان بیش از گذشته هوشیار باشند. 

البته معنای هوشیار بودن امنیتی کردن ِ فضای کشور نیست. بلکه همه  نهادهای مسئول با کمک و همراهی مردم ، اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند . 

حفاظت از امنیت جامعه، نتیجه  شناخت  همه جانبه  مولفه های بحران ساز و اقدامات  اساسی است. امنیت  جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود.