شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام#جدید
سبک زندگی

التور | التور در ایران | شناسایی بیمار التور | بیمار التور در ایلام

هشدار جدی به مردم | شناسایی یک بیماری جدید و مرگبار در ایلام + جزئیات و علائم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی بیمار التور در ایلام گفت: شیوع این بیماری برای این استان یک خطر بالقوه است و مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هشدار جدی به مردم | شناسایی یک بیماری جدید و مرگبار در ایلام + جزئیات و علائم

ماجرای شناسایی بیمار التور در ایلام چیست ؟

علی نیکونهاد از شناسایی بیمار التور در ایلام خبر داد و ضمن هشدار به شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: التور یک بیماری حاد اسهالی است که عامل آن میکروب وبا است.

وی با بیان تبعات این بیماری گفت: علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود. بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

نیکو نهاد به علائم این بیماری اشاره و بیان کرد: اولین شکایت بیمار احساس پری و غرغر شکم است، به دنبال آن اسهال آبکی شدید، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش بدون دل درد، دل پیچه و تب، همچنین استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به علت ابتلای فرد شناسایی شده به بیماری التور در ایلام گفت: فرد مورد نظر مسافر بوده که در مرز مهران شناسایی و تحت درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ مورد ابتلا به التور در این استان شناسایی نشده اظهار کرد: از سال 1396 تاکنون تنها یک مورد ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام پس از شناسایی بیمار التور در ایلام به شهروندان ایلامی توصیه کرد:  از نوشیدن آب آشامیدنی ناسالم، خوردن غذاهای سرد و بین راهی پرهیز و با  شستن مناسب دست‌ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی اقدام  که این موارد بهترین راههای مصون ماندن از این بیماری است. 

منبع: تسنیم