شهر خبر

امیری خراسانی: رشته‌های جدید به جام پرچم اضافه خواهد شد

امیری خراسانی: رشته‌های جدید به جام پرچم اضافه خواهد شد

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: اولین دوره مسابقات جام پرچم با رشته مینی فوتبال آغاز شده ولی در ادوار آینده رشته‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدتقی امیری خراسانی عصر یکشنبه در افتتاحیه مسابقات جام پرچم در ارومیه افزود: این رقابت ها یکی از برنامه‌ها و سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان با همکاری ۲ فدراسیون ورزش روستاییان و بازی‌های بومی و محلی و فدراسیون ورزش‌های همگانی است؛ در اولین دوره در رشته مینی فوتبال آغاز شد و در دوره‌های آتی سایر رشته‌های ورزشی با ماهیت المپیکی، جهانی و آسیایی با داشتن زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و عشایری افزوده می شود.

وی اضافه کرد: برنامه ما برگزاری جام روستایی و عشایری با چهار رشته بود که در نخستین دوره در رشته مینی فوتبال به اجرا در آمد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در خصوص بهره گیری و استفاده از ظرفیت ورزش روستاها و عشایری اظهار کرد: وظیفه ما ایجاد شرایط و بستر مناسب برای ورود فدراسیون‌های تخصصی برای حضور در مسابقات روستاییان و عشایر است به طوری که در مسابقات المپیاد استعدادیابی با ابلاغیه وزارت ورزش، رشته‌های تنیس روی میز، دوومیدانی و شطرنج با ۱۰ درصد ورزشکاران روستایی و عشایری برگزار شد و امیدواریم در رشته‌های دیگر که علاقمندی زیادی در روستاها و عشایر باشد، فدراسیون‌های تخصصی دیگر ورود کنند.

امیری خراسانی در خصوص استعدادهای ورزشی در مناطق روستایی و عشایری گفت: امیدواریم با تعامل فدراسیون فوتبال بتوانیم طرحی برای حضور تیم‌های روستایی در لیگ‌های دسته پایین تر نظیر دسته ۳ اجرایی شود.

وی در خصوص وضعیت ورزش روستایی و عشایری در استان آذربایجان‌غربی گفت: هیات استان آذربایجان‌غربی از هیات‌های فعال در کشور است و با هم مرزی با سه کشور دارای پتانسیل‌های بالا بوده و شاهد فعالیت‌های بسیار با کیفیت در این استان هستیم و می‌توان انتظار داشت این استان پایلوت بازی‌های بومی محلی در کشور باشد.

وی درباره آخرین وضعیت خانه‌های ورزش روستایی نیز گفت: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی توسط وزارت ورزش و جوانان با ابلاغ به ادارات استانی است با این حال تاکنون بیش از هفت هزار خانه ورزش روستایی تجهیز شده و برنامه ما از سال گذشته برگزاری المپیاد ورزش خانه‌های ورزش روستایی است و امروز نیز ابلاغیه آغاز دومین دوره المپیاد در ۴ سطح درون بخشی، شهرستانی، استانی و در پایان سال، به صورت ملی صادر شد.

اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایری جام پرچم در آذربایجان‌غربی و در شهر ارومیه مرکز این استان به صورت رسمی آغاز شد.

انتهای پیام