شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دوشنبه#رئیس جمهور

به دعوت اردوغان؛

ابومازن امروز در سفری سه روزه وارد ترکیه می‌شود/ جزئیات سفر

ابومازن امروز در سفری سه روزه وارد ترکیه می‌شود/ جزئیات سفر

سفر سه روزه ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان به ترکیه که به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انجام می شود، امروز دوشنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، سفر سه روزه ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان به ترکیه که به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انجام می شود، امروز دوشنبه آغاز خواهد شد.

فائد مصطفی سفیر فلسطین در آنکارا با اعلام این خبر، افزود: ابومازن در این سفر ضمن دیدار با اردوغان درباره روابط دوجانبه و راه‌های توسعه و تقویت این روابط گفتگو خواهد کرد. وی همچنین رهبران ترکیه را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار خواهد داد و با اردوغان درباره آخرین رخدادهای منطقه ای و بین المللی گفتگو می کند.

در همین رابطه، روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط در گزارشی در ارتباط با سفر رئیس تشکیلات خودگردان به ترکیه نوشت: مقامات آنکارا در نظر دارند در این سفر ابومازن را قانع کنند که روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی، باعث تاثیرگذاری بر روابط ترکیه و فلسطین نخواهد شد.

بنابراین گزارش، از طرفی رئیس تشکیلات خودگردان در این سفر از مقامات ترک خواهد خواست که از روابط خود با تل آویو، در راستای توقف اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی و ایجاد تحرک در روند مذاکرات سیاسی استفاده کنند.

به نوشته الشرق الاوسط، ابومازن در دیدار با رجب طیب اردوغان از وی خواهد خواست که دولت ترکیه حامی فلسطین در مسیر بدست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل باشد.