شهرخبر

توضیحات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق برجام/ هنوز پاسخی از سوی آمریکا دریافت نشده است

کدخبر: 516607
کنعانی با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا گفت: هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره با فرار رسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مردادماه گفت: کودتای ۲۸ مردادماه سند دیگری از مداخلات غیرقانونی دولت آمریکا با همکاری دولت انگلیس در امور داخلی ملت‌های مستقل است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت:  اتخاذ سیاست خارجی متوازن، تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا در دستور کار دولت قرار گرفته است و به نظر می آید این سیاست آثار و نتایج خود را در عرصه عمل تا حدود زیادی نشان داده است .

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید،

* ما همچنان در مسیر مذاکره هستیم.

*{ با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا}: هنوز از سوی طرف مقابل مشخصا آمریکایی ها پاسخی به پیشنهاد طرف اروپایی دریافت نشده است و زمانی می‌توانیم از نتیجه بخش بودن مذاکرات صحبت کنیم که طرف اروپایی اعلام کند پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده است.

* اگر ایران نیازمند توافق است حتما طرف اروپایی و آمریکایی بیش از ایران نیازمند توافق است.

* موضوعات باقی مانده هرچند ممکن است به نسبت اندک باشند ولی موضوعات مهمی هستند و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری و  توافق شود.

* تا این جا در مورد مذاکرات پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشته‌ایم، اما مذاکرات یک مجموعه است و باید روی هم موضوعات مرتبط با مذاکرات توافق شود و تا زمانی که روی همه  موضوعات توافق نشود، نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم.

این خبر تکمیل می‌شود.