شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#داوری

فریبا در گفتگو با مهر:

مس حریف خطرناکی برای استقلال است/ جنجال داوری همچنان ادامه دارد

مس حریف خطرناکی برای استقلال است/ جنجال داوری همچنان ادامه دارد

کارشناس فوتبال گفت: مس حریف خطرناکی برای آبی پوشان است و استقلال نباید خود را از پیش برنده دانسته و حریف را دست کم بگیرد.

بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پیروزی ۳ بر یک استقلال برابر ملوان بندر انزلی گفت: آبی‌ها یک برد شیرین سه امتیازی را به دست آوردند. آنها توانستند با اینکه از حریف عقب بودند نتیجه را به نفع خود به پایان برسانند. قایدی با حضورش توانست نتیجه را به سود استقلال تغییر داده و با زدن یک گل و گرفتن یک پنالتی یکی از بهترین‌های این دیدار باشد.

وی در مورد تغییرات صورت گرفته در ترکیب استقلال در نیمه دوم افزود: با توجه به شرایط زمین استقلال باید زودتر روی به بازی مستقیم می‌آورد. زمین، کیفیت لازم را نداشت و تیم‌ها نمی‌توانستند کارهای تاکتیکی در آن انجام دهند. بنابراین بهترین راه، بازی مستقیم بود که استقلال توانست از این شیوه استفاده کرده و پیروزی دست پیدا کند. حتی ساپینتو هم نسبت به کیفیت زمین معترض بود ولی توانست با همین شرایط سخت پیروز میدان باشد.

کارشناس فوتبال ادامه داد: استقلال نیمه اول عملکرد خوبی نداشت اما با شروع نیمه دوم و تغییرات صورت گرفته بهتر و بهتر شد و دیدیم که با جابجایی بازیکنان و تعویض‌های به موقع توانست حریف را در زمین خودش زمین گیر کند.

وی در مورد رفتار غیرحرفه ای ساپینتو در دیدار برابر ملوان گفت: او باید بیشتر از اینها بر اعصابش مسلط باشد. البته صحنه لگد زدن ساپینتو به برانکارد نشان داده شد اما رفتارهای عوامل هلال احمر بعد از گل ملوان به استقلال نمایش داده نشد. آنها مقابل ساپینتو مشت‌های خود را گره کرده بودند که این اتفاق باعث شد تا ساپینتو هم عصبانی شده و از خود واکنش نشان دهد. در این مواقع لازم است سرپرست تیم مراقب ساپینتو باشد. باید با او صحبت کرد تا او در کنار خط آرامش خود را حفظ کرده و تنها تمرکزش بر روی بازی باشد.

وی در مورد دیدار پنجشنبه هفته جاری استقلال برابر مس کرمان در ورزشگاه آزادی گفت: مس یک تیم کاملاً سختکوش و به قول کشتی گیرها بد، بدن است. آنها با توجه به بردی که مقابل پیکان در هفته دوم به دست آورده اند با روحیه خوب به مصاف استقلال خواهند آمد و نمی‌خواهند دست خالی تهران را ترک کنند. استقلال هم باید بداند مس حریف خطرناکی است. ساده گرفتن این تیم باعث خواهد شد دچار مشکل شوند. بنابراین باید فضای بازی را در کاملاً در اختیار گرفته، اجازه نفوذ به حریف ندهند و مدافعان استقلال در زدن ضربات تعلل نکنند ضمن اینکه حضور هواداران استقلال هم می‌تواند به این تیم کمک کرده و آنها با حمایت‌های خود شرایط خوبی را با استقلال فراهم کنند.

وی در پایان و در خصوص جنجال داوری که این روزها پر سر و صدا شده و دو هفته اول لیگ را تحت تأثیر قرار داده گفت: این جنجال‌ها در فوتبال ما همیشگی است و تنش‌ها ادامه دارد البته داوران هم نباید دچار اشتباه شوند. تیم‌ها هزینه‌های هنگفتی انجام می‌دهند تا بتوانند موفق باشند اما یک سوت اشتباه می‌تواند تمام هزینه‌ها را بر باد دهد. در بازی با سپاهان خطا بر روی رمضانی پنالتی بود. در بازی‌های دیگر هم اتفاقات زیادی افتاد و در مجموع اعتقاد دارم کمیته داوران باید از داوران با تجربه استفاده کند تا بازی‌ها به جنجال کشیده نشده و تیم‌ها بی دلیل متضرر نشوند.