شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#لرستان#خرم آباد

عملکرد دولت در استان لرستان / راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد و توسعه شهرک های صنعتی

 عملکرد دولت در استان لرستان / راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد و توسعه شهرک های صنعتی

مهمترین طرح ها، برنامه ها ، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم در جهت توسعه همه جانبه استان لرستان اعلام شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ درطی این مدت خدمت رسانی  دولت سیزدهم ریاست محترم جمهور حضرت  آیت الله رییسی به پیشرفت کشور ،  برنامه ها ، اقدامات و  فعالیت های مهم و موثری نیز  در راستای توسعه همه جانبه استان لرستان از جمله در زمینه های اقتصادی ،  صنعتی ، توسعه روستایی وشهری ، فعال کردن واحد ها و پروژه های  راکد و...  انجام گرفته است که به شرح ذیل اعلام می گردند:

* بررسی سهمیه های قیر تخصیصی به شهرداری های استان به میزان 10097تن  در راستای کمک به شهرداری ها درجهت  خدمات دهی به شهروندان از اقداماتی بوده که دولت سیزدهم به انجام رسانده است.

این  برنامه  از 1400 شروع و درحال حاضر با پیشرفت 70 درصدی  در پایان 1401 به انجام می رسد ؛ همچنین  بهبود در عبور ومرور شهروندان  را می توان از نتایج و دست آورد های این برنامه دانست  که مستندات قانونی آن نیز در مکاتبات با شهر دار یها، دفتر امورشهری و سازمان شهر داریها موجود است.

* گازرسانی به 113 روستای استان از پروژ ه های سفر در راستای ارائه خدمات به روستاهای هدف با میزان  پیشرفت 100 درصدی که از 1400 شروع شده ودر 1401 به پایان می رسداز دیگر اقدامات مهم و اثرگذار دولت سیزدهم است که نتایج ودست آورد های این طرح را باید خدمات بهتر به روستاها دانست .

* ازسرگیری عملیات ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی نیایش خرم آباد در جهت ارتقا سرانه درمانی و بهداشتی استان را از دیگر اقدامات مثبت دولت سیزدهم می توان عنوان کرد.

این طرح  که عملیات احداث آن از سال 1380 شروع شده است  در حال حاضر به  40 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و  قابلیت تبدیل شدن  به قطب  درمانی غرب کشور را نیز دارد.

* تکمیل  سد حوضیان  جهت استفاده بهینه از آب رودخانه برای مصارف کشاورزی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این استان است .

عملیات اجرای این پروژه از سال 1380 شروع شده ودر حال حاضر دارای پیشرفت 98 درصدی است و تأمین آب اراضی کشاورزی، انسداد  چاه های آب در مسیر نیز از  نتایج و دست آورد های آن محسوب می شود.

* همچنین تکمیل سد مروک توسط سازمان برنامه وبودجه کشور در راستای استفاده بهینه از آب رودخانه برای مصارف کشاورزی از دیگر برنامه های عمرانی  دولت سیزدهم در استان لرستان  محسوب می شود که  عملیات اجرایی آن از سال 1380 شروع شده  و در حال حاضر نیز 97 درصد پیشرفت دارد و تأمین آب اراضی کشاورزی، انسداد چاه های آب در مسیر را می توان از نتایج ودست آورد های این طرح برشمرد.

* تکمیل و افتتاح  تعداد 646 پروژه عمرانی مربوط به دهیاری های سطح استان با رقمی معادل  632 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات انجام شده توسط  دولت سیزدهم در لرستان است که با توجه به اجرا و تکمیل پروژ ه های مذکور به صورت صد درصدی  در بازه زمانی  تیر ماه 1400  تا بهمن 1400 در جهت رفع مشکلات عمرانی دهیاری ها به انجام رسید.

*  راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد با پیشرفت 50 درصدی که ازمهر ماه 1400 توسط دولت سیزدهم در استان لرستان شروع و در جهت  توسعه زیرساختهای اقتصادی استان برای بنگاه های اقتصادی  در حال اجراست.

* اخذ مجوز احداث شهرکهای صنعتی شماره 4 خرم آباد و شماره 2 بروجرد در راستای توسعه شهرک های صنعتی استان که از آبان ماه 1400 شروع شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مستندات قانونی آن بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است و توسعه اراضی شهرکهای صنعتی استان را می توان از نتایج آن دانست.

* همچنین صدور مجوز  احداث شهر کهای صنعتی شماره 4خرم آباد و و بروجرد 2 که از آذر ماه 1400 شروع و اسفند 1400 به انجام رسید و افزایش مساحت و تعداد  شهرک های صنعتی استان حداقل به میزان 60 درصد بیشتر از وضعیت فعلی از نتایج و دست آورد های آن است.

* اختصاص مبلغ 220 میلیارد تومان برای اجرای فاز اول طرح احداث کارخانه تولید  کاغذ از سنگ الیگودرز با  پیشرفت 70 درصدی از جمله خدمات دولت سیزدهم در جهت توسعه  استان لرستان  محسوب می شود .

 این طرح صنعتی که اجرای آن از آذر ماه 1400 شروع شده است تا شهریور 1402 به پایان خواهد رسید و همچنین  تامین منابع مالی مورد نیاز فاز نخست طرح اقتصادی اولویت دار استان با ظرفیت اشتغال حدود 500 نفر از دست آورد های آن قلمداد می شود.

خبرنگار : رضا جودکی

 انتهای پیام