شهر خبر

عملکرد دولت در استان هرمزگان/ پروژه افتتاح بازارچه ملوانی هرمز برای اولین بار در کشور

عملکرد دولت در استان هرمزگان/ پروژه افتتاح بازارچه ملوانی هرمز برای اولین بار در کشور

با فعالیت های مهم در استان هرمزگان و عملکرد استاندار هرمزگان طی یک سال گذشته در این گزارش‌ آشنا شوید.

به گزارش برنا، پروژه  هوشمند سازی شهر بندرعباس با هدف  نصب و راه اندازی 48 سامانه هوشمند نظارتی ( 8 سامانه ساختار یافته و 40 سامانه تشخیص پلاک و چهره ) ، با 33  درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، از خرداد ماه  1400 شروع شده و در حال اجراست ، دستاوردهای این پروژه ارتقا ضریب ایمنی و امنیتی شهروندان ، کاهش تخلفات رانندگی و تصادف ناشی از سرعت غیرمجاز ، مستندات قانونی این پروژه  برنامه های دستگاه قوانین بالادستی است. 

پروژه آبرسانی به اماکن مرزی (احداث آب شیرین کن ) از دیگر پروژه های استانداری هرمزگان است که  با هدف نصب و راه اندازی 3 دستگاه آب شیرین کن در اماکن و پاسگاه های مرزی ، با رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از اردیبهشت ماه 1400آغاز و در تاریخ 31 شهریور 1401  به اتمام رسیده است، توانمند سازی مرزبانی، افزایش همبستگی میان مرزبانی و مرزنشینان از نتایج و دستاوردهای این پروژه آبرسانی است .

پروژه اجرای طرح های استانی و کشوری سلاح و مهمات ، با هدف افزایش کشفیات سلاح و مهمات از 979 قبضه به 1012 قبضه با افزایش تقریبا 3 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مردادماه  1400 شروع و تا تاریخ یکم مرداد1400 با دستاوردها ارتقا ضریب امنیتی استان ، مستندات قانونی برنامه های دستگاه قوانین بالادستی از دیگر طرح ها و پروژه های استانداری هرمزگان است .

پروژه بازسازی 81 کلاس درس و ساخت 4 کلاس و بهسازی تاسیسات بهداشتی در 8 ساختمان مدرسه در شهرستان بندرعباس با جذب اعتبار از سوی سازمان امور پناهندگی نروژی  با هدف اعتبار تخصیص یافته از سوی سازمان امور پناهندگی نروژی مبلغ به مبلغ110 میلیارد ریال  با پیشرفت 100  درصدی که این طرح از  نیمه دوم سال 1400 آغاز و تا پایان نیمه دوم سال 1401 ادامه دارد همچنین نتایج و دستاوردهای این طرح قبلا یکبار توسط سازمان مذکور و تعداد 6 مدرسه در سال 2019 میلادی بهسازی شده است ، مستندات قانونی این طرح نیز برنامه های دستگاه است .

پروژه افتتاح بازارچه ملوانی هرمز برای اولین بار در استان هرمزگان و افتتاح بازارچه ملوانی پارسیان با 4 غرفه و عرضه بیش از 15 قلم از انواع کالاهای مشمول از شهریورماه  سال 1400 آغاز و  تاکنون ادامه دارد .

پروژه صادرات محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 220 میلیون دلار ، از شهریور 1400  تاکنون با دستاور ثبات اقتصادی درحال اجراست .

طرح دیگری که در سال گذشته اجرایی شد ، طرح رفع مشکل واحدهای تولیدی مشکل دار بود که در این طرح  286 واحد با پیشرفت 100  درصدی از شهریور 1400 تا کنون مورد بررسی قرار گرفتند و این طرح همچنان با دستاورد توسعه اقتصادی ، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و افزایش تولید در حال اجراست .

برنامه ثبت طرح های سرمایه گذاری خارجی و جذب سرمایه گذاری خارجی  با 4 طرح به مبلغ 5/3 میلیون دلار ، با پیشرفت 100  درصدی از سال 1400  با دستاورد جذب سرمایه گذاری خارجی ، ایجاد اشتغال تا کنون در حال اجراست .

پروژه تخصیص و تحویل قیر رایگان به شهرداری ها که  8200 تُن قیر با پیشرفت 100 درصدی از دی ماه 1400 تا  20تیرماه 1401 با دستاورد  انجام آسفالت معابر خاکی شهرها انجام شد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان