شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#داوری#کاراته#کشورهای اسلامی

بغلانی‌پور: کاراته در بحث داوری مظلوم واقع شد/ کاتا همیشه حرف برای گفتن دارد

بغلانی‌پور: کاراته در بحث داوری مظلوم واقع شد/ کاتا همیشه حرف برای گفتن دارد

سرمربی تیم کاتای بانوان گفت: سطح داوری مسابقات کاراته کشورهای اسلامی خیلی ضعیف بود و کاراته ایران در این مسابقات مظلوم واقع شد.

فاطمه بغلانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نمایندگان کاتای ایران در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: در کاتای انفرادی و تیمی دختران در هر دو رده فینالیست شدیم. این در حالی بود که سطح  مسابقات کاتای این رقابت‌ها دست کمی از مسابقات کومیته نداشت و همانطور که در کومیته بسیاری از قهرمان دنیا، مدال آوران المپیک و نفرات برتر رنکینگ حضور داشتند، در کاتا نیز ورزشکاران خوبی آمده بودند.

وی اضافه کرد: دلیرا بوزان نماینده ترکیه المپین بود و نماینده مراکش چندین دوره قهرمان کاراته وان بود. در بخش مردان نیز علی سفوقلو مدال برنز المپیک توکیو را داشت. اتفاقی که باعث شده بود سطح مسابقات از دوره‌های گذشته بالاتر و در حد رقابت‌های جهانی باشد و بیشتر بازیکنان به نام و مطرح در رقابت‌ها شرکت کنند.

سرمربی تیم کاتای بانوان با انتقاد از سطح داوری و برگزاری مسابقات گفت: با وجود حضور ورزشکاران خوب در مسابقات، اما سطح برگزاری مسابقات متاسفانه آنطور که شایسته یک مسابقه جهانی بود، برگزار شد. سطح داوری مسابقات نیز خیلی ضعیف بود و این موضوع باعث شد که ایران در بحث داوری مظلوم واقع شود و خیلی جاها حق بازیکنان ما خورده شد. دختران کاتای ما در این مسابقات با تمام توان جنگیدند و فاطمه صادقی در مقابل بوزان المپیکی و میزبان مسابقات تنها با اختلاف شش یا هفت دهم رقابت را واگذار کرد.

بغلانی‌پور با تمجید از عملکرد برجعلی و حیدری در کومیته تاکید کرد: لیلا برجعلی پدیده مسابقات کومیته بود و واقعاً زیبا جنگید. بازیکنی که هنوز در رده سنی امید است و تجربه حضور در لیگ های جهانی و مبارزه با بازیکنان بزرگ را نداشت، اما واقعاً خوب ظاهر شد و در دیدار نیمه نهایی نیز تا 7 ثانیه پایانی جلو بود، اما در حالی که ضربه آکویل ملتم به او برخورد نکرده بود، به خاطر شرایط میزبانی ترکیه به این کاراته‌کا امتیاز تعلق گرفت و برجعلی در عین شایستگی از حضور در دیدار نهایی بازماند.

وی افزود:  مبینا حیدری نیز در نیمه نهایی موفق به شکست ادا التمور یکی از برترین کاراته‌کاهای دنیا در کشورش شد و بازی‌های بسیار خوبی انجام داد. حیدری در فینال نیز 2 بر یک مغلوب ارینا زارتسکا رنکینگ یک دنیا از آذربایجان شد. دختران ما  در این مسابقات واقعاً خوش درخشیدند و این نشان می‌دهد که با آنها خوب کار شده است و تنها مشکل آنها ندیدن میدان است. قطعاً اگر بازیکن ما در چند میدان تدارکاتی شرکت کرده بودند، عملکرد بهتری نیز داشتند.

سرمربی تیم کاتا  خاطرنشان کرد: حضور ستاره‌ها در این مسابقات هیچ تاثیری روی عملکرد دختران ما نداشت و دختران ما جنگیدند. متاسفانه ضعف داوری باعث خیلی از شکست‌های ما شد و شاهد قضاوت‌های عادلانه‌ای نبودیم. در کاتا سه فینالیست در بخش دختران و پسران داشتیم و یک  برنز کسب کردیم. ما در دیدار فینال انفرادی کاتای دختران و پسران متاسفانه با دو بازیکن المپیکی ترکیه مبارزه کردیم که هر دو شرایط میزبانی را داشتند.

بغلانی‌پور گفت: این بار فدراسیون کاراته همان بهایی که به کومیته داده بود را به کاتا داد و بچه‌ها با همان انگیزه بازیکنان کومیته وارد میدان شدند. کاتای ایران خیلی نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و اگر فدراسیون این روند را در پیش بگیرد، مطمئن هستم در کاتا همیشه حرف برای گفتن داشته باشیم. با این شرایط نیز کاتا مدال‌های خوبی کسب کرد و شاید اگر این مسابقات در کشور ترکیه برگزار نمی‌شد از سه فینالیست حداقل یک طلا کسب می‌کردیم.


انتهای پیام/