شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یارانه#کمیته امداد#مددجویان

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران؛ واریز یارانه ۱ میلیونی صحت دارد؟

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد خمینی از واریز یک ماه مستمری اضافه به حساب مددجویان کمیته امداد امام خمینی براساس نیاز خانوار در مناطق متأثر از سیل در یک ماه گذشته، خبر داد.

خبر خوش دولت برای یارانه بگیران؛ واریز یارانه ۱ میلیونی صحت دارد؟

به گزارش سلام نو، رئیس کمیته امداد خمینی از واریز یک ماه مستمری اضافه به حساب مددجویان براساس بعد خانوار در مناطق متأثر از سیل در ماه اخیر ، خبر داد.

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا شهریورماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد.  یارانه نقدی  مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز  شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.​

مرتضی بختیاری با اشاره به پرداخت یک مرحله اضافه مستمری به حساب مددجویان متأثر از سیل، اظهار کرد: بنا به برنامه‌ریزی انجام شده و وعده‌ای که از قبل داده شده بود این مبلغ به حساب مددجویان واریز شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مستمری پرداختی به مددجویان برای خانوار یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهارنفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۵ نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است، گفت: مستمری مرداد ماه مددجویان کمیته امداد نیز روز گذشته به صورت متمرکز به حساب آنها واریز شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در رابطه با رقم پرداختی مستمری به مددجویان متأثر از سیل در هفته‌های اخیر تصریح کرد: این مبلغ برای هر کدام از مددجویان متفاوت و بر اساس بعد خانوار واریز شده است.


توزیع ۳۷ میلیون غذای گرم بین نیازمندان

وی در خصوص اجرای پویش اطعام و احسان حسینی گفت: این پویش نیز از ابتدای محرم امسال آغاز شده است و تا پایان صفر ادامه دارد و بنا بر آمار نخست در دهه اول محرم، مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

بختیاری درباره یارانه نقدی و  پویش اطعام و احسان حسینی گفت: براساس آمار در محرم و صفر سال قبل و در قالب "پویش اطعام و احسان حسینی" بیش از ۳۷ میلیون وعده گرم و یک میلیون و ۵۳۳ بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد در پایان گفت: با توجه به استقبال خیرین و نیکوکاران در نیمه نخست محرم امسال، پیش‌بینی می‌شود میزان کمک‌ها و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد./ مهر