شهر خبر

رسانه لبنانی: نشانه‌های مثبتی از تشکیل کابینه احساس می‌شود

رسانه لبنانی: نشانه‌های مثبتی از تشکیل کابینه احساس می‌شود

یک رسانه لبنانی اعلام کرد، نشانه‌‌هایی مثبتی از احتمال تشکیل کابینه احساس می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمT روزنامه لبنانی الانباء به نقل از یک نماینده مجلس لبنان خبر داد، به شدت نسبت به تشکیل کابینه خوشبین است و داده‌های مثبتی در اختیار دارد که اوایل هفته آینده این داده‌ها عینیت بیشتری خواهند یافت.

اسعد درغام نماینده مجلس لبنان از فراکسیون نیروهای لبنانی به روزنامه الانباء این کشور خبر داد، براساس داده‌‌هایی که در اختیار دارد، نشستی بین میشل عون رئیس جمهور لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد که احتمال تشکیل کابینه بعد از این نشست بسیار زیاد است.

او در رابطه با وجود نگرانی از وقوع خلأ بعد از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون و نیز حرف و حدیث‌ها در رابطه با چالشی که نوع آرایش مجلس لبنان لبنان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن به وجود می‌آورد هم تاکید کرد: در صورت تشکیل کابینه حتی با وجود عدم انتخاب رئیس جمهور جدید این خلأ پر خواهد شد.

او در رابطه با نوع روابط حاکم بین جریان ملی گرای آزاد با نخست وزیر میقاتی هم گفت: تلاش‌ها برای آرام کردن صحنه سیاسی ادامه دارد و می‌توانم بگویم که شرایط از گذشته بهتر است.

نماینده مجلس لبنان در رابطه با تجاوز مرزی رژیم صهیونیستی و استخراج نفت و گاز لبنان به نفع خود نیز گفت: استفاده از منابع نفت و گاز حق لبنان است و تمام لبنانی‌ها به این اعتقاد رسیده‌اند که اگر اسرائیل حاضر به ترسیم مرزها نشود، شرایط به سوی تنش بیشتر پیش خواهد رفت.

 انتهای پیام/*