شهرخبر

حسین کعبی: کریم باقری بهترین مشاورم بود

پرسپولیسی ها جلوی پسرم به من فحاشی کردند/ هرگز قهرمانی ام با این تیم را فراموش نمی کنم اما...

بازیکن سابق پرسپولیس و مربی فعلی فولاد هم در بازی روز جمعه مورد فحاشی قرار گرفت.

پرسپولیسی ها جلوی پسرم به من فحاشی کردند/ هرگز قهرمانی ام با این تیم را فراموش نمی کنم اما...

حساس ترین بازی هفته دوم لیگ برتر درحالی بین پرسپولیس و فولاد با نتیجه بدون گل به پایان رسید که این دیدار حواشی زیادی داشت. حدود ۵۰ هزار هواداری که برای دیدن اولین دیدارخانگی  پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر شدند، کادرفنی فولاد و البته چند بازیکن سابق تیمشان را مورد فحاشی قرار دادند.

در این بین مهدی هاشمی نسب مربی فولاد که سال هاست با پرسپولیسی ها دچار مشکل شده ، حرکت ناشایستی انجام داد و البته که تماشاگران هم این موضوع را بدون پاسخ نگذاشتند. یکی دیگر از کسانی که روز جمعه به او فحاشی شد، حسین کعبی ستاره سابق پرسپولیس بود.

کعبی که همواره از دوران حضورش در پرسپولیس به نیکی یاد کرده و همیشه از علاقه قلبی خود به پرسپولیس حرف زده در کمال تعجب مورد فحاشی تعدادی از هواداران پرسپولیس قرار گرفتو اتفاقی که به شدت کعبی را ناراحت کرد.

همین موضوع بهانه ای شد تا با حسین تماس بگیریم و در مورد اتفاقات بازی با او گفت و گو کنیم. صحبت های مربی فعلی فولاد و بازیکن سابق پرسپولیس  و تیم ملی را در ادامه می خوانید.

بازی مقابل پرسپولیس چطور بود؟

خب پرسپولیس در چند سال اخیر جزو بهترین تیم های ایران بود و امسال هم نفرات خوبی جذب کرد. به نظرم بازی خوب و جذابی بود و دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند. با این حال فکر می کنم تساوی عادلانه بود. نمایش خوبی در ورزشگاه آزادی و آن هم مقابل هواداران پرسپولیس داشتیم ولی نتوانستیم ۳ امتیاز را بگیریم.

به نظرت در این فصل فولاد مدعی قهرمانی است؟

من فکر می کنم لیگ بسیار سختی داریم و قهرمانی در این فصل کار راحتی نیست. ما هم تیم خوبی داریم و تلاش می کنیم که بهترین نتایج را بگیریم و یکی از مدعیان قهرمانی باشیم. با این حال این موضوع را می توانم بگویم که یک سورپرایز برای کل لیگ داریم که در آینده متوجه خواهید شد.

در مورد اتفاقاتی که برای مهدی هاشمی نسب رخ داد، چه صحبتی داری؟

ببینید من خیلی نمی خواهم در مورد این موضوع حرف بزنم چون خود مهدی حرف هایش را بعد از بازی زد. فقط می توانم بگویم که صحنه های خوبی را شاهد نبودیم و کاش این اتفاقات رخ نمی داد. مهدی بچه احساسی است و از لحظه ای که با هم وارد زمین چمن شدیم ، مورد فحاشی قرار گرفت. نمی خواهم چیزی را تایید و یا رد کنم ولی امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد.

خودت هم در این دیدار مورد فحاشی قرار گرفتی ؟

بله متاسفانه یک عده به من در طول بازی فحش دادند.  نمی دانم به چه دلیل این کار را انجام دادند و دلیل فحاشی به من چه بود. خودم این چیزها را دیدم و اصلا بابت فحاشی این عده ناراحت نیستم. فقط ناراحتم که جلوی پسرم به من فحاشی شد.

پسرت در ورزشگاه بود؟

بله بردیا به همراه یکی از دوستانم در ورزشگاه بودند تا بازی را از نزدیک ببینند. وقتی شروع به فحاشی کردند، دوستم دستش را روی گوش بردیا گذاشت تا فحاشی به پدرش را نشنود. بعد از بازی بردیا از من پرسید که چرا تماشاگران به عمو مهدی (هاشمی نسب ) و عمو جواد (نکونام ) فحش می دادند؟ من هم در جواب گفتم فحش نمی دادند ، تشویق می کردند. من نه هواداران را تحریک کردم نه کاری انجام دادم که بخواهند فحش دهند ولی متاسفانه جلوی پسرم به من فحاشی کردند و من از این موضوع ناراحت شدم.

تا جایی که یادم می آید تو همیشه عاشق پرسپولیس بودی و همواره رابطه خوبی با هواداران پرسپولیس داشتی. به نظر خودت چرا این اتفاق رخ داد؟

بله من همیشه عاشق پرسپولیس بودم و هیچوقت یادم نمی رود که با کل خانواده ام که استقلالی بودند، کل کل می کردم. در خانواده ما فقط من پرسپولیسی بودم و بقیه استقلالی بودند. هیچوقت روزهایی که در این تیم بازی کردم و قهرمان لیگ شدیم را فراموش نمی کنم. پرسپولیس و هوادارانش در قلب من هستند ولی فوتبال حرفه ای است و من الان در فولاد ، تیم شهرم کار می کنم. یاد گرفتم هرجا هستم با جان و دل کار کنم و الان هم برای موفقیت فولاد تلاش می کنم. واقعا خودم هم نمی دانم چرا به من فحش دادند ولی خب این موضوع تمام شده و باید به فکر بازی های بعدی تیممان باشیم.

قبل و بعد از بازی نزد کریم باقری رفتی و حسابی با هم گرم گرفتید. معلوم است ارتباط بسیار خوبی با هم دارید.

آقا کریم که عشق است و من سال هاست با او رفاقت دارم. بزرگ فوتبال ایران است و هرچه از او بگویم کم است. زمانیکه در پرسپولیس بودم ، کریم خیلی به من کمک می کرد و حتی من را با خودش سر تمرین می برد. من در آن زمان ماشین نداشتم و با کریم سر تمرین می رفتم. باقری بهترین مشاور من در فوتبال بود و واقعا به خاطر تمام کمک هایی که به من کرد، از او ممنونم . خیلی دوستش دارم و آرزوی موفقت و سلامتی برای او دارم.

حسین تو سال ها در تیم ملی بودی و در جام جهانی بازی کردی. به نظرت با این شرایط و حواشی که اتفاق افتاده ، تیم ملی شانسی برای نتیجه گرفتن در جام جهانی دارد؟

خب اتفاقاتی که افتاد اصلا خوب نبود و الان تنها چیزی که به ما کمک می کند، اتحاد و همدلی است. خط قرمز همه ما تیم ملی است و عاشقش هستیم. از ته دلم آرزو می کنم بهترین اتفاقات برای تیم ملی در جام جهانی بیفتد.

نظرت در خصوص ابقای اسکوچیچ در تیم ملی چیست؟

من که در مورد این آقا حرفی نمی زنم. فقط امیدوارم تیم ملی در جام جهانی موفق باشد. خداراشکر حداقل وحید هاشمیان روی نیمکت تیم ملی است و ای کاش کریم باقری هم در تیم ملی حضور داشت و به همراه تیم به جام جهانی می رفت.

به نظرت در پست خودت ( مدافع راست) چه کسانی شانس حضور در جام جهانی را دارند؟

خب ما مدافعان راست بسیار خوبی داریم. در تیم خودمان مهدی شیری و وریا غفوری هستند. دانیال اسماعیلی فر و سیامک نعمتی ، رامین رضاییان ، صالح حردانی و صادق محرمی . به نظرم الان نمی شود نظر داد چون باید چند هفته از لیگ بگذرد و ببینیم شرایط این نفرات چگونه است. من فکر می کنم از هفته هفتم به بعد می شود در خصوص لیست احتمالی تیم ملی و بازیکنانی که شرایط خوبی دارند، نظر داد.

صحبت از وریا غفوری شد، به او هم در بازی مقابل پرسپولیس فحاشی صورت گرفت. در این خصوص نظری  داری؟

نمی دانم واقعا چه بگویم. در مورد وریا حرفم این است که او خیلی وقت ها حرف دل مردم را زد و به نفع هواداران صحبت کرد. چرا او باید فحش بشنود. یا مثلا مهدی شیری و سعید آقایی که در پرسپولیس زحمت کشیدند، چرا باید فحش بخورند.