شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی#حماس#آتش

جنبش حماس:

مسجد الاقصی سرفصل تقابل با رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند

مسجد الاقصی سرفصل تقابل با رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند

جنبش حماس در پنجاه و سومین سالگرد جنایت به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها تأکید کرد: مسجد الاقصی قطب نمای وحدت ساز امت باقی می ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی، به این رژیم مشروعیت یا حق حاکمیت بر این دو مکان مقدس را نمی‌دهد و مردم فلسطین به حفاظت و دفاع از آنها با هر وسیله‌ای ادامه خواهند داد.

در ادامه بیانیه جنبش حماس آمده است: مردم فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی در چنین روزی در سال ۱۹۶۹ میلادی به یاد دارند که چگونه دست گناهکار «دنیس مایکل روهان» صهیونیست استرالیایی با همراهی آشکار رژیم اشغالگر به سوی جنایت آتش زدن مسجد الاقصی دراز شد.

جنبش حماس تأکید کرد: این جنایت شنیع همچنان شاهد تروریسم رژیم اشغالگر و گروه‌های افراطی صهیونیستی و نقشه‌های مشکوک و مستمر آنها علیه مسجدالاقصی خواهد بود که در تلاش‌های فزاینده صهیونیست‌ها برای هجوم به مسجد الاقصی، هتک حرمت، تقسیم و تخریب آن و تعقیب، کشتار، بازداشت و تبعید مستمر اهالی قدس و نگهبانان مسجد الاقصی نمود پیدا می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: پنجاه و سه سال از جنایت آتش زدن مسجد الاقصی می‌گذرد و علیرغم تشدید جنایات اشغالگران علیه مسجد الاقصی و محافظان آن، شاهد بوده‌ایم که هوشیاری توده‌های مردم فلسطین و انتفاضه مجدد و پایداری آنها، شجاعت نگهبانان مسجد الاقصی و استواری مردان مقاومت در تمام بزنگاه‌هایی که این دشمن سعی در تضعیف یا هدف قرار دادن قدس و الاقصی داشته، همه این تلاش‌ها را خنثی کرده و نیز تأکیدی بر وحدت ملت و مقاومت فلسطین در تمامی عرصه‌ها برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی با تمام ابزارها و به هر بهایی بوده است تا ثابت کند که این راه ادامه خواهد یافت و شمشیر قدس تا آزادی قدس و مسجد الاقصی غلاف نخواهد شد.

بر اساس بیانیه جنبش حماس، قدس و در قلب آن مسجد الاقصی همچنان سنگر اول نزاع و تقابل با دشمن صهیونیستی و قطب نمای وحدت ساز ملت و امت ما در دفاع و یاری این دو مکان مقدس در تمام عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی باقی خواهد ماند.

حماس همچنین امت اسلامی و عربی و سران دولت‌ها را به عمل به مسئولیت‌های تاریخی خود و تحرک فوری و سازنده برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر خطر یهودی‌سازی و نابودی آثار و نشانه‌های اسلامی آن دعوت کرد و از عادی‌سازان روابط با دشمن صهیونیستی خواست برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

این جنبش در بخش دیگری از بیانیه خود خواستار حضور گسترده و همیشگی فلسطینیان در مسجد الاقصی به منظور مقابله با شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست و طرح‌های شوم آنان علیه این مکان مبارک شد و تأکید کرد: اشغالگران صهیونیست در حتی یک وجب از خاک مسجد الاقصی هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارند و این مسجد یک مکان کاملاً اسلامی بوده و خواهد بود و تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن برای یهودی‌سازی یا تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی یا تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هرگز راه به جایی نخواهد برد و مسجد الاقصی، اسلامی باقی خواهد ماند و همچنان قلب امت در هر نقطه از جهان به عشق آن می‌تپد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان بیانیه خود ضمن اعلام وفاداری مجدد به خون شهدا و جانفشانی‌های اسرا و مدافعان قدس و مسجد الاقصی، تأکید کرد که ما همچنان به مقاومت فراگیر به منظور آزادسازی سرزمین، اسرای فلسطینی و معراجگاه پیامبر (ص) پایبندیم.