شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#انرژی#مجلس شورای اسلامی

شریعتی مطرح کرد؛

الزامات برنامه هفتم توسعه در کمیسیون انرژی بررسی شد

الزامات برنامه هفتم توسعه در کمیسیون انرژی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون الزامات برنامه هفتم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، اظهار داشت: در این جلسه با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره الزامات برنامه هفتم توسعه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون انرژی مجلس تاکید کردند که همکاری بین کمیسیون انرژی و کمیسیون اصل ۹۰ باید تقویت شود چرا که کارهای تخصصی درباره پرونده‌های مربوط به حوزه سازمان انرژی اتمی، نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مجلس انجام می‌شود و کمیسیون اصل ۹۰ در زمینه پیگیری‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد از طریق نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوعات پیگیری شود.

وی ادامه داد: درباره برنامه هفتم توسعه نیز مقرر شد کمیسیون انرژی سه شنبه هفته آینده جلسه‌ای با وزرای نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی و سازمان برنامه و بودجه داشته باشد تا برنامه‌های توسعه آسیب‌شناسی شده و پیشنهاداتی که می‌تواند برنامه هفتم توسعه را پربارتر کند، أخذ شود.

شریعتی تاکید کرد: قرار شد نامه‌ای به وزارتخانه‌ها بزنیم و پیشنهادات آنان قبل از جلسه با کارشناسان دریافت شود. نظرات بخش دانشگاهی و پژوهشگاهی و بخش خصوصی أخذ می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیته‌ای هم در کمیسیون انرژی تشکیل خواهد شد تا دعوت از دستگاه‌ها، کارشناسان، بخش خصوصی و سازمان‌های نظارتی را پیگیری کند تا با مطالعات کارشناسی بررسی برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی را آغاز کنیم.