شهر خبر

درخواست اتوبوسی شهرداری تهران از معاون اول رئیس جمهور

درخواست اتوبوسی شهرداری تهران از معاون اول رئیس جمهور

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم اجازه ترخیص اتوبوس‌های خریداری شده در گمرک را بدهند تا در اربعین استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدامین توکلی‌زاده رئیس ستاد  اربعین حسینی شهرداری تهران امروز (یکشنبه 30 مرداد) با تقدیر از حضور اصحاب رسانه و تلاش‌های خبرنگاران برای انعکاس اقدامات مدیریت شهری اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی مدتی است که کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرده.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این ستاد سابقه دیرینه‌ای در شهرداری تهران دارد و خدمات خوبی را نیز ارائه کرده است. پس از دو سال وقفه عدم شرکت مردم عزیز و شریف در حماسه بزرگ اربعین حسینی امسال مقدمات حضور مردم در این حماسه بزرگ فراهم شده است.

وی عنوان کرد: طبق سنوات گذشته مردم خود با مشارکت جمعی این مراسم را بدل به یک حماسه بزرگ جهانی کردند و حضور ۲۵ میلیون نفر عدد کمی نیست و بی بدیل است و آثار جهانی آن در جهان قابل مشاهده است.

توکلی‌زاده اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی است که این رخداد بزرگ شکل می‌گیرد و فرصت بی بدیلی برای توشه برداشتن از سفره سیدالشهدا است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری به عنوان یک قطره در دریای اندک وظایفی را به دوش دارد، گفت: سعی می‌کنیم با انجام این وظایف در خدمت به این محبت و دلدادگی مردم به سیدالشهدا باشیم.

وی اذعان کرد: ستاد اربعین شهرداری تهران عضو رسمی ستاد اربعین کشور است و در این ستاد که با مسئولیت وزیر کشور شکل می‌گیرد مسئولیت‌هایی بر عهده کلانشهرهای کشور و شهرداری تهران گذاشته می‌شود.

توکلی‌زاده بیان کرد: عمده این وظایف در حوزه خدمات شهری تداوم خواهد داشت و در کمیته‌های حمل و نقل، فرهنگی و رسانه در خدمت مردم هستیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دو ساله اشتیاق تجمیع شده‌ای در مردم وجود دارد و بیانگر یک استقبال بزرگ و میلیونی برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین حسینی را شکل داده ایم، گفت: پیرو تقسیم کاری که انجام گرفت در حوزه فرهنگی و رسانه مسئولیت‌هایی را عهده دار شده ایم و در حال حاضر سعی بر آن است که هر چه در گذشته بوده با همت بیشتر انجام شود و به کیفیت خدمات اضافه کنیم و در این دوره با کیفیت بهتری به سرانجام برساند.

توکلی‌زاده در ادامه اظهار کرد: رسانه اربعین خود مردم هستند که با انعکاس مطالب سفر خود می‌توانند دیگران را با خود سهیم کنند و کمک به گسترش این موضوع خواهد کرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته بنابر این بود دعوت رسانه‌ای و فراگیری برای راهپیمایی جاماندگان صورت نگیرد و ما نیز بر همین منوال جلو رفتیم.

وی عنوان کرد: امسال پیش بینی این است تعداد زیادی از مردم تهران در راهپیمایی جاماندگان شرکت کنند. مسئولیت این موضوع بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده و جلسات هماهنگی آن با دستگاه‌های دیگر برگزار شده است.

توکلی‌زاده عنوان کرد: در همه مراسمات از جریانات مردمی و انقلابی برای برگزاری مراسمات دعوت می‌کنیم و عمده زحمت برگزاری مراسمات با مردم است؛ لذا از خود مردم درخواست می‌کنیم که در مراسم راهپیمایی جاماندگان در کنار ما باشند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران عنوان کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران با استقبال و دغدغه ذاتی اعضای شورای شهر برگزاری اربعین حسینی جز دغدغه‌های شورای شهر است و پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: ناظر برای بودجه اربعین تعیین شده و نسب به بیت‌المال حتی در حوزه‌های مقدس و آئینی این حساسیت وجود دارد.

توکلی‌زاده بیان کرد: طبق نیازهای کمیته‌های تخصصی از این بودجه استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیرعامل شرکت شهر سالم مسئول کمیته سلامت ستاد اربعین شهرداری تهران است و در کربلا، نجف و طریق مستقر هستند.

وی عنوان کرد: خواهش کردیم با فراخوان از نیروهای داوطلب حوزه سلامت و پزشکی در مرزها و قرارگاه‌های دیگر بتوانند ایستگاه‌های سلامت را مستقر کنند.

توکلی‌زاده در ادامه اذعان کرد: استقبالی که از سرود سلام فرمانده به عمل آمد، فضا را فراهم می‌کند که در اربعین زائران یک بار دیگر هم‌نوایی کنند و این سرود را بازخوانی کنند.

توکلی‌زاده اذعان کرد: تلاش بر این تا وظایف اصلی شهرداری‌ها در شهرها به‌طور طبیعی انجام شود و هم زائران از خدمات شهرداری‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردا برنامه نهایی با رؤسای ستادهای اربعین کلانشهرها نهایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در عراق وظیفه ما از مرز هست و مابقی کار توسط طرف عراق انجام خواهد شد. با اشتراک کلانشهرها قریب به هزار اتوبوس را از مرزهای خسروی و مهران به عراق اضافه خواهد شد.

توکلی‌زاده اذعان کرد: از سرویس شهری استفاده نخواهیم کرد و سعی بر این است با قراردادهای بخش خصوصی و سایر بخش‌ها تأمین کنیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران ادامه داد: از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم تعدادی از اتوبوس‌هایی که خریداری شده و در گمرک موجود است اجازه دهند که ترخیص شود و برای اربعین استفاده شود.

وی گفت: دغدغه شهردار تهران این است که ارائه خدمات نباید به ارائه خدمت در شهر تهران ضربه بزند.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: تا الان تصمیمی برای اعزام خبرنگاران نداریم. بررسی می‌کنیم و اگر شد در خدمت اصحاب رسانه خواهیم بود.

محمدحسن جعفرزاده نیز در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از راه اندازی پویش سلام یا مهدی و استفاده از ظرفیت ایجاد شده از سرود سلام فرمانده در مراسم راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: چارچوب نگاه ما این است که بتوانیم گفتمان محوری را در فضای اربعین شکل دهیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: دوستان ستاد اربعین شعار «انا من حسین» را به عنوان شعار انتخاب کردند و در حقیقت پویش سلام یا مهدی (عج) قرار است ذیل این شعار، ملت امام حسین (ع) را پیگیری کند.

انتهای پیام