شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رشت

عملکرد دولت در استان گیلان/ تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین

عملکرد دولت در استان گیلان/ تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین

اهم فعالیت ها ،دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در استان گیلان در سال نخست ریاست جمهوری آیت الله ابراهیم رئیسی طی گزارشی اعلام شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، در استان گیلان طرح پیشنهادی ادغام روستایی ۲ مورد ،طرح پیشنهادی تجمیعی روستایی ۲ مورد و طرح پیشنهادی انتزاع روستایی ۳ مورد و پیگیری و حل و فصل موضوعات و مسائل اختلاف مرزی به تعداد ۲ مورد توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه عنوان شده است.

سلاح و مهمات جنگی و شکاری به میزان  ۱۲۸۰۲ عدد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ لغایت مرداد ماه ۱۴۰۱ کشف گردیده است.همچنین ۲۰۴۷ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز از ابتدای دولت سیزدهم لغایت مرداد ماه ۱۴۰۱ دستگیر شده اند. اعطای تابعیت و صدور شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به تعداد ۱۵۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد ماه ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

 لازم بذکر است امکانات و خدمات به اتباع مقیم استان گیلان شامل دارندگان گذرنامه و دفترچه پناهندگی و کارت های آزمایش هویت به تعداد ۱۴۲۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم لغایت مرداد ماه سال‌جاری ارائه شده است.

بر طبق گزارش استانداری گیلان ، تامین نظم بخشی مسابقات ورزشی استان که یکی از اقدامات مهم این دستگاه اجرایی است در سالی که گذشت به خوبی لحاظ شد و طی این مدت چندین مسابقات کشوری و جهانی در استان برگزار شده که دستاورد آن فراهم شدن شور و نشاط مردم بوده است.

خط-ساحلی-گیلان

طرح آزاد سازی نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری دریا که از دستورات و وعده های ریاست جمهوری به منظور بهره مندی آزاد مردم از مواهب طبیعی دریا و ایجاد اشتغال و گسترش فرصت های شغلی گردشگری دریایی می باشد به میزان ۱۰۰ درصد در استان پیشرفت داشته و از اهداف مورد انتظار این طرح آزاد سازی ۷۰ درصد نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری دریا و تصرف ۳۰ درصد از اماکن تحت تصرف نهادهای دولتی و لشگری در نوار ساحلی می باشد که از تاریخ نهم دی ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ اجرایی شده و مدیریت سواحل استان از مطالبات و تاکیدات مقام معظم رهبری و وعده های ریاست جمهوری می باشد .

IMG_2497

در بخش دیگری از این اقدامات می توان به حفظ انسجام و همدلی میان مردم و مسئولان و اعتماد آفرینی میان مردم با مسوولان بر طبق مطالبات مقام معظم رهبری و وعده های ریاست جمهوری با حضور در جمع مردم دهستان سراوان و پیگیری به جهت رفع مشکلات سایت زباله سراوان که حدود ۴۰ سال مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته ،اشاره کرد .حضور در جمع مردم سراوان به جهت آرام سازی جو موجود برای حل مشکل مرکز دفن سراوان انجام شد و نتایج مورد انتظار آن در قالب ارتقای شاخص های خدمات رسانی و توسعه دهستان سراوان نسبت به گذشته و رفع نیازهای ضروری مردم توسط مدیران ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان مطرح گردید که میزان پیشرفت آن ۷۰ درصد و از سال ۱۴۰۰ تا کنون در حال اجراست .

استفاده از نیروهای جوان سرباز امریه در اداره کل پدافند استان غیر عامل با همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور و بهره گیری از تخصص ،دانش و توان علمی آنان و تربیت نیروی متخصص در حوزه پدافند غیر عامل در آینده در راستای وعده های رئیس جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی و به جهت اینکه دانش آموختگان در حوزه های عمرانی که دارای اعتبارات علمی است در انجام رسالت سازمانی اداره کل پدافند غیر عامل عملکرد بسیار مطلوبی دارند به صورت ۱۰۰ درصدی در حال اجراست.

از اقدامات دیگر می توان به رفع مشکلات مربوط به عدم اجرای تعهدات شرکت های بیمه در قبال بیمارستانها و بیمه شدگان ،پیشگیری از تحصن بیمه شدگان - مقاومت در برابر عدم تجدید قرارداد شرکت های بیمه به بیمارستان‌ها از طریق برگزاری جلسات مکرر و ایجاد هم افزایی میان بیمارستان‌ها و شرکت های بیمه اشاره کرد که عدم اجرای تعهدات حل و فصل گردید و تاکنون این بحث که از وعده های ریاست جمهوری نیز می باشد ادامه دارد.

امحاء سموم سنواتی ۴۰ ساله دپو شده در انبار جهاد کشاورزی که بلا استفاده رها شده بود و خطرات زیست محیطی بسیاری متصور استمرار این وضعیت بود و از تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری و وعده های ریاست جمهوری نیز می باشد ،با هماهنگی جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی برای رفع این مشکل و امحا اقدامات موثری انجام پذیرفت و پیشرفت این امر ۱۰۰ در صد ارزیابی گردیده که در حدود یک سوم توسط سپاه که متولی انتقال می باشد ، از سال ۱۴۰۰ تا کنون منتقل شده و در حال اجراست.

به منظور کاهش خطر حوادث و پیشگیری ،برای نخستین بار در دولت سیزدهم و بر طبق اسناد بالادستی ،برنامه عملیاتی اجرایی اطفای حریق استان با محوریت منابع طبیعی گیلان از سال ۱۴۰۰ لغایت پایان سال ۱۴۰۱ تدوین گردیده است .

طرح پوشش بیمه ای پیگیری و نظارت بر بیمه محصولات کشاورزی و باغی به منظور افزایش سطح پوشش اراضی زراعی و باغی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان و پیگیری نحوه اجرای قانون بیمه اجباری همگانی مسکونی به منظور کاهش خطر حوادث و پیشگیری که بر اساس سند تحول دولت سیزدهم بوده از دی ماه ۱۴۰۰ لغایت پایان شهریور سالجاری در حال اجراست و از دستاوردهای آن می توان به افزایش سقف تعهدات صندوق بیمه محصولات  کشاورزی و رفع محدودیت های تعداد بیمه شدگان کشاورزی تا ۴۰ درصد اشاره کرد.

طرح پیگیری نصب سیستم قطع اتوماتیک شیر گاز در زلزله در ساختمان های خاص و عمومی ( از طریق شورای فنی استان ) با هدف کاهش خطر حوادث و پیشگیری با پیشرفت ۳۰ درصدی طرح از سال ۱۴۰۰ لغایت پایان سال ۱۴۰۱ و با توجه به مستندات قانونی برنامه دستگاهها در حال اجراست که از دستاوردها و نتایج آن ابلاغیه جدید معاونت عمرانی وزیر کشور و برنامه جدید است.

پرداخت اعتبار جهت جابجایی و اسکان موقت خانوارهای آسیب دیده با هدف بازسازی و بازتوانی که از جمله برنامه های دستگاه‌های دولتی بوده است با پیشرفت ۱۰۰ درصدی از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ در حال اجراست که دستاوردهای آن مربوط به این دوره می باشد.

156732393

پروژه ارتقای ظرفیت پردازش کارخانه کود آلی رشت از ۳۵۰ تن به ۹۰۰ تن در روز و رفع اختلافات فی ما بین پیمانکار و شهرداری رشت   که جزء دستورات و وعده های رئیس جمهور می باشد با پیشرفت ریالی ۴۸ درصد و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان سالجاری انجام می گیرد.

15979996_785

تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت - کاسپین با هدف مهم تجاری و گردشگری و جابجایی مسافر که طبق دستور ریاست جمهوری در برنامه سفرهای استانی وی بوده است و پیش از دولت نهم این پروژه شروع و تاکنون ادامه دارد و سه درصد پیشرفت داشته که با توجه به تزریق اعتبارات سفر در سال ۱۴۰۰ ، پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۶۷ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

بازدید+استاندار+گیلان+از+پروژه+میدان+گیل+لاهیجان

همچنین عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان گیل لاهیجان با هدف کاهش ترافیک و بالا بردن ایمنی و سهولت تردد بر طبق دستور رئیس جمهور در برنامه سفر استانی در حال تکمیل  است .عملیات این پروژه از مصوبات سفر دولت نهم بوده که با توجه به تزریق اعتبار لازم در دولت سیزدهم با جدیت در حال اجراست و از ۶۸ درصد پیشرفت به ۷۵ درصد تغییر یافته است.

از دیگر اقدامات می توان به ایجاد سامانه الکترونیکی تخلفات کمیسیون ماده ۹۹ به جهت رسیدگی الکترونیکی به تخلفات و درخواست های کمیسیون ماده ۹۹ اشاره کرد که مرتبط با مطالبات مقام معظم رهبری است و از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون ادامه دارد و ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و از نتایج آن می توان کاهش مراجعات حضوری و کاهش فساد را نیز نام برد.

در مبحث تجارت خارجی با هدف افزایش ۱۶ درصدی ارزش دلاری صادرات و ریل گذاری برای تحقق هدف گذاری صادرات استان گیلان به میزان ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ اقداماتی از آغاز به کار دولت سیزدهم بر طبق مطالبات رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس جمهور و سند تحول دولت و قوانین بالادستی صورت‌ گرفت که در چهار ماهه نخست سالجاری ۳۰ درصد پیشرفت داشته و از نتایج آن ،افزایش ۱۶ درصدی ارزش دلاری صادرات کالا از مبادی گمرکی استان به میزان ۳۳۶ هزار تن و به ارزش ۲۴۴ میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه چهار ماهه نخست در سال گذشته این افزایش مشاهده می شود .

خبرنگار : طاهره ریحانی

انتهای پیام