شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس مجلس

درخواست نایب رئیس مجلس از دولت

کدخبر: 516434
نیکزاد با بیان این‌که اکنون درگیر جنگ نرم هستیم اظهار کرد: مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند آنها می‌گویند اگر گرفتاری، گرسنگی و نبود امکانات است، برای همه باشد. مردم تبیعض و فساد را بر نمی‌تابند. این خبرنگاران هستند که باید این معضلات را بیان کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مطالبه مجلس از دولت تعیین تکلیف کارکنان دولت است لذا از دولت می‌خواهیم که لایحه‌ای برای ساماندهی کارکنان دولت ارائه کنند.

علی نیکزاد در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار برای تجلیل از خبرنگاران پارلمانی گفت: ما به همان اندازه که برای رزمندگان و مدافعان عزیز در بحث امنیت احترام قائل هستیم به کسانی که به دنبال بیان واقعیات هستند احترام قائل می‌شویم و برایمان عزیز هستند. سمبل این کار آقای صارمی بود که در قربت به شهادت رسید؛ روز خبرنگار بهانه‌ای برای تجلیل از زحمات خبرنگاران است.

وی با بیان این‌که خبرنگاری کار بسیار خاصی است، اظهار کرد: چالش فعلی کشور ما در بحث تبعیض و فساد بوده که خبرنگاران می‌توانند آن را انتقال دهند.

نیکزاد با بیان این‌که ما صلح‌پذیر و سلطه‌گر نیستیم گفت: امام خمینی (ره) فرمود که ما سلطه‌پذیر نیستیم و نمی‌خواهیم به کسی ظلم کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معضل اصلی کشور بحث فرهنگ است، ادامه داد: هیچ مسئولی را نمی‌بینیم که در موضوعات فرهنگی صحبت کند و همه حرف‌ها حول مباحث اقتصادی می‌گردد؛ حال این‌که اگر تربیت توحیدی و مباحث فرهنگی نباشد فردی همچون حاج قاسم سلیمانی را نخواهیم داشت پس باید تمرکزمان بر روی مباحث فرهنگی باشد.

نیکزاد با بیان این‌که اکنون درگیر جنگ نرم هستیم اظهار کرد: مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند آنها می‌گویند اگر گرفتاری، گرسنگی و نبود امکانات است، برای همه باشد. مردم تبیعض و فساد را بر نمی‌تابند. این خبرنگاران هستند که باید این معضلات را بیان کنند.

وی ادامه داد: البته اگر خبرنگار درگیر مشکلاتی همچون معیشت و استخدام باشد چه طور می‌تواند مباحث فرهنگی را دنبال کند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این‌که به دلیل عملکرد نامناسب دولت‌ها کشور با مشکلاتی روبه‌رو است، اضافه کرد: دولت در حال آواربرداری است مجلس شورای اسلامی هم کمک می‌کند که مباحث اقتصادی، فرهنگی و سیاسی حل شود. ما به نفع مردم کار می‌کنیم .

نیکزاد با اشاره به سفرهای استانی به برخی استان‌ها گفت: این کار ما به معنای دخالت در کار اجرایی نیست بلکه ما به دنبال برقراری عدالت هستیم و این‌که بودجه‌ها به درستی توزیع شود. در همین راستا هم با برگزاری جلسات موضوع توزیع قیر حل شد تفکراتی برای اعطای تسهیلات بانکی به مسکن داده شد و مشکل تبصره ۱۸ بودجه هم حل شد.

وی با بیان این‌که برای حل مشکل تبدیل وضعیت کارکنان عادی دولت باید دولت لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، گفت: از دولت خواستیم لایحه‌ای برای ساماندهی کارکنان دولت ارائه کند چون اگر مجلس بخواهد مستقل طرح بدهد بار مالی دارد. با آقای رییسی صحبتی داشتم مبنی بر اینکه  این وضعیت با ارائه لایحه‌ای ساماندهی شود چرا که یکسری کارمندان دولت هستند که والدین آنها سابقه ایثارگری ندارند و به همین دلیل رسمی نمی‌شوند باید فکری به حال آنها شود. مطالبه ما از دولت ساماندهی وضعیت کارکنان دولت و تعیین تکلیف آنها است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرف دیگر باید ارگان‌های دولتی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند نه این‌که کارمندان مشمول این قانون اخراج شوند.

وی در پایان درباره حل مشکل مسکن در کشور اظهار کرد: باید قانون جهش تولید مسکن به درستی انجام شود که در حال حاضر چرخ این قانون به خوبی نمی‌چرخد اگر دولت سالانه یک میلیون خانه به صورت انبوه تولید کند مشکل حل خواهد شد.