شهر خبر

جهاد اسلامی:

آتش‌سوزی ۵۳ سال پیش در مسجدالاقصی همچنان زبانه می‌کشد

آتش‌سوزی ۵۳ سال پیش در مسجدالاقصی همچنان زبانه می‌کشد

سخنگوی دفتر رسانه ای جنبش جهاد اسلامی به مناسب پنجاه و سومین سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی گفت که این آتش تا زمان آزادی قدس و مسجد الاقصی از دست صهیونیست ها شعله ور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، داود شهاب، رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در فلسطین اشغالی تأکید کرد که آتش سوزی ۵۳ سال پیش در مسجد الاقصی همچنان شعله‌ور است و این جنایت نشان‌دهنده جنبه‌هایی از تروریسم صهیونیستی است که یکی از مقدس‌ترین اماکن عبادی مسلمانان را هدف قرار داده است.

شهاب گفت: امروز پنجاه و سومین سالگرد آتش زدن مسجد مبارک الاقصی است، سالگرد جنایتی که طی آن مایکل دنیس ران شهرک نشین صهیونیست در سال ۱۹۶۹ بخش شرقی مسجد القبلی واقع در ضلع جنوبی مسجد الاقصی را با آتش سوزاند.

وی تاکید کرد که قدس قلب درگیری با صهیونیست هاست و هیچ فلسطینی نقش و وظایف مقدس خود در دفاع از قدس و مسجدالاقصی را رها نمی کند.

رئیس دفتر رسانه ای جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد: مردم فلسطین از زمان اشغال قدس تا به امروز مصمم به ادامه مقاومت و رویارویی در دفاع از قدس و مسجد مبارک الاقصی بوده اند و شعله جهاد و مقاومت تا زمان آزادی سرزمین فلسطین شعله ور می ماند.

گفتنی است امروز یکشنبه ۲۱ آگوست ۲۰۲۲ با پنجاه و سومین سالگرد به آتش کشیدن مسجدالاقصی مصادف است.