شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#گلستان

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری گلستاندر سال نخست دولت سیزدهم

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری گلستاندر سال نخست دولت سیزدهم

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری گلستان در سال نخست دولت سیزدهم به شرح ذیل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ از جمله دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری گلستان در سال نخست دولت سیزدهم می توان به توسعه سیستم های نوین آبیاری که مطابق با برش استانی طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری با هدف انتقال فناوری آموزش و ترویج بازسازی و بهینه سازی سیستم های آبیاری برای استان گلستان است اشاره کرد که اجرای 19 هزار و 379 هکتار طی ۵ سال پیش بینی شده است.

از نتایج یا دستاوردهای این طرح می توان گفت که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸۹ هکتار طرح سامانه های نوین آبیاری در استان گلستان اجرا شده که با این سطح در حدود ۵ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر آزادشهر که از نتایج این اقدام می توان به افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب به ۴۴ هزار نفر اشاره کرد.

دستاورد این طرح پیشرفت فیزیکی 12 درصدی در مجموع نسبت عملیات انجام شده در سال های گذشته از ابتدای کار دولت سیزدهم و از دستورات و وعده های رئیس جمهور بوده است.

از دیگر دستاورد ها می توان به کلنگ زنی احداث تصفیه‌خانه بیولوژیک شیرابه با ظرفیت ۵۰ متر مکعب در روز در سایت آزادشهر اشاره کرد که منجر به مدیریت شیرابه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست شده و پیشرفت ۱۰۰ درصدی نسبت به آغاز دولت داشته است.

حسابرسی دهیاری ها در سالهای ۹۵ تا ۹۷ جهت جلوگیری از تخلفات و شفاف سازی عملکرد مالی دهیاری ها که از محل کمک‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اعتبارات دولتی به حساب دهیاری ها واریز شد.

از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید تاکنون در مجموعه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شده است.

از دیگر اقدامات می توان به جوان گرایی در انتصابات و افزایش نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی اشاره کرد.

تدوین سند چشم انداز و برنامه راهبردی استان گلستان در افق ۱۴۰۴ برای تمامی بخشهای ۳۱ گانه استان گلستان که از نتایج آن می توان به تامین نیاز بخش های ۳۱ گانه استان، ارتقا درآمد سرانه مردم استان گلستان به میانگین کشوری و رشد سرمایه‌گذاری در استان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد دلار اشاره کرد.

از طرح های ایجاد امنیت پایدار در مرز های استان می توان به ادامه ساخت دستگاه رادار با محوطه سازی، احداث راه از میل ۱۵۷ تا میل 175- ف 3، تکمیل برق رسانی به پاسگاه آق پشت، گازرسانی به پاسگاه های شهید قادری- قیزلر- کلیجه و قولاق بورتاق و بازسازی، مرمت و نگهداری جاده مرزی پاسگاه دادلی غزنین اشاره کرد.

اجرای طرح آمایش کشوری مرحله شانزدهم اتباع خارجی که شامل تمدید و تعویض مدارک اقامتی پناهندگان جمعی مقیم استان، اخذ بهای خدمات شهری، رفع موانع و مشکلات و اصلاحات اطلاعات خانواری و نظارت بر حسن اجرای طرح از طریق بخش خصوصی دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی می شود.

 حدود ۱۱ هزار مدرک آمایش و ۳۵۰۰ مجوز کار به روز رسانی اطلاعات خانواری آنان صادر و تمدید شد.

پروژه احداث و افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی چند منظوره که از اهداف آن می توان به ایجاد و اختصاص فضای جهت اجرای پروژه‌های ملی و بین المللی و اختصاص مکانی جهت آموزش و ارتقاء فرهنگی اتباع خارجی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

با در نظر داشتن نیازهای پناهندگان به دلیل عدم وجود مکانی مناسب برای آموزش ها و انجام پروژه های جامعه محور مراسم و همایش های مرتبط با آن در استان موافقت وزارت کشور با احداث مجتمع فرهنگی آموزشی چند منظوره اخذ و با تصویب شورای اسلامی شهر زمین از سوی شهرداری اهداف و با جذب منابع بین المللی به میزان 20000000000ریال عملیات اجرایی آغاز شد.

از دیگر طرهایی دولت سیزدهم در استانداری گلستان می توان به برگزاری پروژه توانمندسازی زنان پناهنده اشاره کرد که باعث خود اشتغالی و توانمندسازی ۳۰ نفر از بانوان آسیب پذیر به ویژه زنان سرپرست خانوار شد که 100 درصد پیشرفت داشته است.

 اجرای پروژه های آموزشی تریکو و مکرومه بافی با رویکرد توانمندسازی و ایجاد خود اشتغالی برای زنان پناهنده با اولویت زنان سرپرست خانوار نیز از دیگر طرح ها است و همچنین مقرر شده است تا آموزش مهارت های زندگی و سود آوری نیز در کنار آموزش های فوق انجام شود.

ابلاغیه وزیر کشور و ابلاغیه دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر که در آن حداقل ۹۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ و ۳۶ مرکز مجری تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ و بهبود ویترین اجتماعی و کاهش ۱۱ درصدی سرقت‌های خود در زندان در زمان حضور مددجویان در مراکز ساماندهی شدند.

توسعه و ایجاد تشکلات کارگری و کارفرمایی که در آن تشکلات کانون ها، انجمن ها و نمایندگان کارگری برای توسعه اصل سه جانبه گرایی توسعه می یابد.

پرداخت تسهیلات تعاونی ها از محل رونق تولید که به ۲۲ تعاونی مبلغ ۱۴۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

در دولت دوازدهم 830 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که در دولت سیزدهم رشد ۷۵ درصدی داشته است.

انعقاد تفاهم نامه با بانک‌های عامل استان در خصوص تعداد ۳۵۰ طرح و پروژه اقتصادی شناسایی شده جهت اخذ تسهیلات از منابع داخلی نیز از دیگر طرح های دولت است که مصوبه پرداخت تسهیلات به مبلغ حدود ۱۲۰ هزار میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورو اخذ شده است و از نتایج آن می توان به حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد.

 طرح های احداث جایگاه های چند منظوره و سی ان جی که از نتایج آن می توان به تولید اشتغال آفرین مانند پتروپالایشگاه ها و صنایع پایین دستی و کاهش اثرات مخرب مصرف سایر سوخت‌ها بر محیط زیست اشاره کرد.

از دیگر اقدامات می توان به توسعه سیستم های نوین آبیاری اشاره کرد که مطابق با برش استانی طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری با هدف انتقال فناوری آموزش و ترویج بازسازی و بهینه سازی سیستم های آبیاری برای استان گلستان اجرای 19379 هکتار طی ۵ سال پیش بینی شده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸۹ هکتار طرح سامانه های نوین آبیاری در استان گلستان اجرا شده که با این سطح در حدود ۵ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و در دولت سیزدهم رشد ۱۱ درصدی داشته است.

خبرنگار : نجمه جهان تیغ

انتهای پیام