شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#آذربایجان شرقی

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری آذربایجان شرقی در سال نخست دولت سیزدهم

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری آذربایجان شرقی در سال نخست دولت سیزدهم

توجه به تولید و صنعت از جمله مهمترین دستاورد های و اقدامات دولت سیزدهم طی یک سال گذشته در استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، هماهنگ سازی فعالیت های اقتصادی استان و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان از جمله برنامه ها و فعالیت های شاخص در استان آذربایجان شرقی بوده است.

 در همین راستا شاهد احیای واحدهای راکد تولیدی و جذب سرمایه گذار خارجی در طول یک سال گذشته در استان آذربایجان شرقی هستیم.

بر اساس اطلاعات و آمار دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت ، در طول یک سال گذشته از مرداد ماه ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ در بخش توسعه کشاورزی در استان توسط پروژه های پایاب سد های استانی هستیم.

 تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و ارتقاء ارزش افزوده بخش معدن و صنایع دستی  و فعالسازی و بازگرداندن به چرخه تولید ۳۹ واحد صنعتی راکد در این مدت از دیگر دستاوردهای دولت در این مدت است.

در طول یکسال گذشته ۴۹۲ فقره پرونده بهره برداری ایجادی و توسعه واحدهای صنعتی با ارزش سرمایه گذاری 75684867میلیون ریال با اشتغال ۶۸۹۲ نفر بودیم.

با توجه به دستورات رئیس جمهور در طی یک سال گذشته ۲۴۶۴ جواز تاسیس ایجادی و توسعه صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۵۴۵۷۹۶۲۷ میلیون ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال ۵۷399 نفر انجام شده است.

با توجه به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز در این بین مشهود بوده است به طوری که در طی یک سال گذشته تعداد ۹۳۰ فقره طرح های سرمایه گذاری به ارزش سرمایه گذاری ۳۲۸۹۱ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۷۲۲۱نفر در حال اجراست که از این تعداد ۵۵۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد قرار دارد.

خبرنگار: حمیده بردباری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان