شهر خبر

حسینی در تذکر شفاهی:

قوه قضائیه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را فوراً پیگیری کند

قوه قضائیه گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را فوراً پیگیری کند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: از قوه قضائیه می خواهیم گزارش تکان دهنده تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه را فوراً پیگیری کند چراکه در غیر این صورت افکار مردم مکدر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) در صحن علنی طی تذکری شفاهی با اشاره به گزارش اخیر از تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم گزارش تکان دهنده و دردآور تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را به طور جدی در دست پیگیری قرار دهد. اگر این گزارش مانند گزارشات قبلی بدون رسیدگی باقی بماند اعصاب و افکار مردم به شدت مکدر خواهد شد.

حسینی در مورد مصوبه مجلس برای واردات خودرو، اظهار داشت: وزارت صمت در تدوین آئین نامه اجرایی این قانون طوری عمل نکند که این مصوبه خوب و معطوف به منافع مردم، ناکارآمد و بی خاصیت شود.

وی افزود: برای اینکه این قانون خاصیت خود را نشان دهد لازم است آزادی واردات خودرو محدود به زمان خاصی نباشد. همچنین تعرفه معتدل و منطقی برای عوارض گمرکی لحاظ شود. برای مثال حداکثر ۳۰ درصد تعرفه برای این موضوع در نظر بگیرند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعرفه گمرکی نباید طوری باشد که قیمت خودروهای وارداتی نسبت به خودروهای بی کیفیت داخلی تفاوتی نداشته باشد.

حسینی در تذکری به بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک‌های کشور اعم از خصوصی و دولتی باید از سوی بانک مرکزی موظف شوند که اسامی بدهکاران بانکی به ویژه ابربدهکاران را منتشر کنند.

وی تصریح کرد: همچنین ضروری است بعد از معرفی این اسامی، اقدامات لازم برای حصول مطالبات مردم، اموال عمومی و پول بیت المال صورت گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه حدنصابی تعیین کردند که بدهکاران بالای صد میلیارد تومان معرفی شوند، موضوعی منطقی و پسندیده نیست، مگر مبالغ زیر صد میلیارد تومان، پول و سرمایه مردم به شمار نمی‌روند؟