شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بوشهر
پس از انتشار خبر در ایکنا؛

ساختمان وقفی وحدتیه دشتستان به مؤسسه قرآنی واگذار شد

مدیرعامل اتحادیه‌ قرآنی بوشهر از اختصاص کل ساختمان وحدتیه به مؤسسه مصباح‌الهدی خبر داد.

ساختمان وحدتیهمحمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: طی نشستی که با حضور احمد بنافی، فرماندار دشتستان و ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، هماهنگی‌های لازم درخصوص ساختمان وحدتیه دشتستان انجام شد و بعد از 10 سال که این ساختمان بلااستفاده مانده بود، تمامی ساختمان به یکی از مؤسسات فعال قرآنی این شهرستان به نام مؤسسه مصباح‌الهدی وحدتیه با مدیریت لیلا معرفت اختصاص یافت و تابلوی آن نیز نصب شد.


بیشتر بخوانید:

متروکه ماندن ساختمانی وقفی با نیت فعالیت‌های مذهبی + عکس

تعیین تکلیف ساختمان موقوفه وحدتیه بعد از 4 سال


وی ادامه داد: مشابه چنین ساختمان‌ها و زمین‌هایی در همه استان‌ها فراوان داریم؛ اما متأسفانه به فراموشی سپرده شده‌اند و چون پیگیری نمی‌شوند در حال تخریب هستند.

ادیب‌نیا اظهار کرد: با مستندات و دفاعیاتی که داشتیم توانستیم نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی را نیز قانع کنیم، با توجه به اینکه نیت واقف آن زمین موقوفه این بوده که به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اختصاص داده شود و از آن جایی که مؤسساتی که زیرمجموعه اتحادیه هستند، فرهنگی و قرآنی هستند، بنابر این آن ساختمان باید به یکی از مؤسسات قرآنی اختصاص می‌یافت.

وی افزود: در مورد حضور سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بر سر این پروژه، نوسازی، مجری بوده و این کار از بودجه فرهنگی و مذهبی انجام شده و نیت واقف هم فعالیت‌ فرهنگی و مذهبی بوده است و تحت هیچ شرایطی نمی‌شود مدرسه در آنجا فعالیت داشته باشد.

ادیب‌نیا گفت: این اتفاق حاصل تلاش شش‌ماهه‌ و جلساتی بود که با مدیرکل اوقاف، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم دشستان در مجلس، فرماندار دشتستان، شورای شهر وحدتیه و ... داشتیم و از هیچ کوششی دریغ نکردیم.

انتهای پیام