شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دلار#یورو

دلار و یورو از ارز روسیه عقب ماندند

کدخبر: 516251
اقتصادنیوز: قیمت روبل در برابر دلار 0.7 درصد قوی‌تر شد و همچنین در برابر یورو 1.4 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در 4 هفته اخیر رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، با حمایت از پرداخت های مالیاتی پایان ماه که تقاضا برای ارز روسیه را افزایش داد، این ارز در بازارهای جهانی تقویت شد؛ روبل در برابر دلار ۰.۷ درصد قوی تر شد و به ۵۹.۱۲ رسید و در برابر یورو، روبل ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۹.۳۵ رسید.

سیاست‌های روسیه بر پایه تقویت روبل است و قرار بر این شده است که شرکت های صادرات محور ارزهای خارجی خود را به روبل تبدیل کنند و وارد بازار کنند.

اما تحلیلگران می گویند که در بلندمدت، روبل می تواند به دلیل تغییرات در تجارت خارجی روسیه، از برخی سودها دست بکشد.

برخی از این تحلیلگران بر این باورند که پیش از پایان سال، کاهش تدریجی روبل در کریدور ۶۵-۷۰ نسبت به دلار یا یورو، رقم بخورد و این کاهش ارزش می‌تواند تحت تأثیر اصلاح احتمالی قیمت نفت و همچنین افزایش حجم واردات به دلیل عوامل فصلی باشد.

از ابتدای سال میلادی تا به امروز، روبل در نتیجه کنترل سرمایه‌ای که روسیه پس از آغاز آنچه «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین در ۲۴ فوریه می‌نامد، اعمال کرد، تبدیل به بهترین ارز در جهان شده است.

نوسانات روبل پس از نوسانات شدید که منجر به رسیدن آن به پایین ترین سطح ۱۲۱.۵۳ در برابر دلار در بورس مسکو در ماه مارس و سپس صعود به اوج هفت ساله ۵۰.۰۱ در ژوئن شد، کاهش یافت.