شهر خبر

وزارت دفاع روسیه:

مسکو اسناد تروریسم شیمیایی اوکراین را ارائه می‌کند

مسکو اسناد تروریسم شیمیایی اوکراین را ارائه می‌کند

وزارت دفاع روسیه از ارائه اسناد معتبری پیرامون تروریسم شیمیایی اوکراین به سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اردوپوینت، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نماینده این کشور به زودی اسناد تایید کننده «تروریسم شیمیایی» از سوی اوکراین را در اختیار سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی (OPCW) قرار خواهد داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: مسکو هم اکنون در حال آماده سازی مدارک موثقی پیرامون فعالیت های تروریسم شیمیایی دارای مجوز از سوی رژیم کی یف، از جمله نتایج همه آزمایشات انجام شده است.

مطابق با بیانیه وزارت دفاع روسیه، مسکو در صدد است تا نتایج آزمایشات نظامیان روسی که در نتیجه تروریسم شیمیایی کی‌ یف مسموم شده اند را برای سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ارسال کند.

مسکو در این ارتباط اعلام کرد که گروهی از نظامیان روس ۳۱ ماه جولای سال جاری میلادی نزدیک شهر «واسیلیفکا» در منطقه «زاپوریژیا» با علائم مسمومیت شدید به بیمارستان صحرایی منتقل شدند و آزمایشات انجام شده از وجود سم بوتولینوم نوع ب در بدن آن‌ ها حکایت داشت.

بیانیه مذکور اضافه می کند: این سم یک ماده آلی ساخته دست بشر است و با توجه به این یافته‌ ها، روسیه به طور کامل در حال بررسی مسمومیت «ولادیمیر سالدو» رئیس اداره موقت منطقه خرسون است که تصور می شود با یک عامل شیمیایی هدف قرار گرفته باشد.

این در حالیست که روسیه پیشتر نیز در خصوص استفاده اوکراین از تسلیحات ممنوعه از قبیل سلاح های شیمیائی به کی یف هشدار داده و خواستار پیگیری این موضوع از سوی نهادهای بین المللی شده بود.