شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#بغداد#عراق#نمایندگان مجلس

یک نماینده عراقی هشدار داد:

نفوذ غیر مستقیم صهیونیستها به فرودگاه بین‌المللی بغداد

نفوذ غیر مستقیم صهیونیستها به فرودگاه بین‌المللی بغداد

یکی از نمایندگان مجلس عراق نسبت به نفوذ غیر مستقیم نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی بغداد از طریق قرارداد حفاظت امنیتی این فرودگاه هشدار داد.

به گزارش مشرق، پایگاه های اطلاع رسانی السومریه نیوز و «الراصد العراقی » ( دیده بان عراقی ) امروز (شنبه) نوشتند: «عالیه نصیف جاسم» نماینده مجلس عراق در نامه ای به سازمان پاکدستی عراق فاش کرد که یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی این کشور به نمایندگی از کاپیتان «نائل سعد عبد الهادی» مدیر کل هواپیمایی کشوری قرارداد حفاظت امنیتی فرودگاه بین المللی بغداد را به شرکت «بیزنیس اینتل» (Biznis Intel) محول کرده است.

نفوذ غیر مستقیم صهیونیستها به فرودگاه بین‌المللی بغداد

وی با اشاره به اینکه این اقدام پس از تصویب کمیته «تحلیل و الاحاله» ( بررسی و ارجاع ) که پیشتر تخلفاتی را به عنوان مثال عدم صلاحیت فنی کافی برای انجام این قرارداد و عدم صلاحیت مالی برای عقد قرارداد به مبلغ (۲۲.۳۰۰.۴۴۳) میلیون دلار انجام داده، صورت گرفته است، افزود: همچنین " برای این مبلغ، تخصیص مالی (ردیف بودجه) وجود ندارد و برخلاف ماده (۱۶/اول) قانون شماره ۶ مصوب سال ۲۰۱۹ مدیریت مالی فدرال  است که مقرر می دارد « ( تعهد مالی جز پس از حصول اطمینان از تخصیص مالی (ریف بودجه) لازم جایز نیست) ».

نفوذ غیر مستقیم صهیونیستها به فرودگاه بین‌المللی بغداد

این نماینده مجلس عراق با بر تاکید بر اینکه میان شرکت بیزنیس اینتل  (Biznis Intel) و شرکت اسرائیلی «برکات» قراردادی وجود دارد افزود: این به معنای گشودن درب فرودگاه بین‌المللی بغداد به روی مرگ در مقابل [ دستگاه ] اطلاعات دشمن است.

وی از اینکه هیچ گونه حرکتی از سوی مقامات ذیربط نسبت به این نفوذ امنیتی و اینکه شرکت مورد نظر مجوز فعالیت امنیتی از وزارت کشور را به دست نیاورده است، انتقاد کرد. 

«عالیه نصیف» از همه اعضای سازمان مرکزی پاکدستی، دادستانی عمومی و اداره مرکزی نظارت مالی خواست تا اقدامات قانونی را برای توقف فوری قرارداد با این شرکت انجام دهند و فورا" به سازمان هواپیمایی کشوری دستور دهند تا مراحل قرارداد با شرکت « بیزنیس اینتل » را متوقف کند.

منبع: ایرنا