شهر خبر

شیخ نعیم قاسم:

توافق هسته‌ای ربطی به مهلت حزب الله درباره مذاکرات دریایی ندارد

توافق هسته‌ای ربطی به مهلت حزب الله درباره مذاکرات دریایی ندارد

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی، درباره شایعات مطرح شده درباره ارتباط مذاکرات هسته ای با ایران و مذاکرات ترسیم دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، شفاف سازی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی، درباره شایعات مطرح شده درباره ارتباط مذاکرات هسته ای با ایران و مذاکرات ترسیم دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، شفاف سازی کرد.

وی در این توئیت نوشت: مواضعی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بیان می کنند حقایقی است که موجب فهم بیشتر از شرایط سیاسی می شود.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: توافق هسته ای با مهلت زمانی که حزب الله در ارتباط با مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی تعیین کرده، ارتباطی ندارد و در پایان این مهلت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید مانع دستیابی لبنان به دستیابی به حقوقش در مرزهای دریایی و بهره مندی از منابع نفتی و گازی نشوند.

گفتنی است در روزهای اخیر برخی منابع صهیونیستی مسائلی را درباره علت تاخیر تل آویو در ارائه پاسخ به پیشنهادات لبنان در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مطرح کرده بودند. این منابع اعلام کردند که تل آویو در انتظار رسیدن به پاسخ این سوال است که آیا مهلت حزب الله در زمینه لزوم تعیین تکلیف مذاکرات دریایی تا ماه سپتامبر آینده تمدید خواهد شد یا خیر؟ این در حالی است که حزب الله لبنان این مساله را رد کرده و سید حسن نصرالله نیز شب گذشته در سخنرانی خود در این باره به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت عدم توافق ممکن است جنگ در پیش باشد.