شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#پدیده#منابع

در رخدادی نادر؛

پدیده غافلگیر کننده/سیل در صحرای ربع الخالی عربستان جاری شد+فیلم

پدیده غافلگیر کننده/سیل در صحرای ربع الخالی عربستان جاری شد+فیلم

منابع سعودی از جاری شدن سیل در یکی از سوزان ترین و خشکترین صحراهای جهان یعنی ربع الخالی خبر دادند که پدیده نادری در نوع خود محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع سعودی از جاری شدن سیل در یکی از سوزان ترین و خشکترین صحراهای جهان یعنی ربع الخالی خبر دادند که پدیده بی سابقه در نوع خود محسوب می شود.

العربیه گزارش داد: منطقه نفود الدحی در صحرای الربع الخالی عربستان شاهد یک پدیده غافلگیرکننده و نادر بود و آن جاری شدن سیل در این منطقه بود که به دنبال باران های سیل آسا طی روزهای گذشته رخ داده است.

براساس این گزارش در پی طوفان و باران‌های شدید در عربستان، صحرای ربع الخالی که از خشک‌ترین و سوزان ترین مناطق جهان شمرده می‌شود شاهد جاری شدن سیل بود.

فعالان شبکه‌های اجتماعی عربستان فیلم‌ها و تصاویری از سیلاب و ایجاد برکه در صحرای ربع الخالی در مرکز شبه‌جزیره عربستان منتشر کردند.

در این راستا، خالد الزعاق یک کارشناس هواشناسی سعودی تأکید کرد که جهان شاهد تغییرات اقلیمی چشمگیر است و این پدید آمدن واقعیت‌های تازه‌ای در جهان را موجب شده است.

وی افزود: این صحرا را «ربع الخالی» می‌خواندند چون به علت نبود آب و نباریدن باران خالی از سکنه بوده اما اکنون می‌بینیم که هر سال در این منطقه باران می‌آید و امسال هم سیلاب جاری شده است.