شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برلین#آلمان#فلسطین#واقعیت

حمله وزیر تشکیلات خودگردان به برلین

حمله وزیر تشکیلات خودگردان به برلین

وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به عصبانیت برلین از موضع گیری محمود عباس درباره هولوکاست گفت که آلمان باید از وارونه جلوه دادن واقعیت ها خجالت بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، احمد المجدلانی وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به جنجال رسانه‌های صهیونیستی و غربی بر سر اظهارات «محمود عباس» درباره هولوکاست، گفت: ملت فلسطین هیچ نقشی در هولوکاست یهودی نداشته و خود در آن زمان قربانی استعمار بریتانیا و بعدتر قربانی اشغالگری اسرائیل بوده است.

وی گفت که آنچه آلمان باید از آن شرمنده باشد واژگون کردن واقعیت‌ها و تبدیل قربانی به جلاد و انتقاد از مقامات فلسطینی درباره اینکه از جنایت علیه فلسطینیان سخن گفته‌اند است.

المجدلانی تأکید کرد: دولت آلمان قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و به صورت کورکورانه به فضاسازی اسرائیل تن می‌دهد و علت این وضعیت شرمندگی تاریخی‌اش در قبال یهودیان است و این چیزی جز نفاق سیاسی نیست.

لازم به ذکر است که پیش از این «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم آلمان در برلین گفت که اسرائیل از ۱۹۵۷ تا کنون ۵۰ مورد کشتار در ۵۰ نقطه فلسطین انجام داده است.«۵۰ کشتار، ۵۰ هولوکاست».