شهر خبر

محورهای رایزنی بن سلمان با رئیس جمهور ازبکستان

محورهای رایزنی بن سلمان با رئیس جمهور ازبکستان

ولیعهد سعودی در دیدار رئیس جمهور ازبکستان با او موضوعات مهمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، عربستان و ازبکستان بر سر توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری ها در زمینه انرژی، بهداشت و زیرساخت و تقویت همکاری دفاعی بین دو کشور توافق کردند.

شوکت میرضیائف، رئیس جمهوری ازبکستان با محمد بن سلمان دیدار و گفتگو کرد. وی در جریان این دیدار از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای سفر به تاشکند دعوت کرد.

دو طرف طی این دیدار روابط متمایز بین دو کشور و راه های توسعه همه جانبه آن را بررسی و درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری ازبکستان و ولیعهد عربستان بر عزم مشترک خود برای تقویت همکاری و هماهنگی مشترک در قبال مسائل سیاسی و تداوم حمایت از هر آنچه صلح و ثبات در سراسر جهان را به همراه دارد، تاکید کردند.

دو طرف بر سر اهمیت دستیابی به راه حلی جامع و عادلانه درباره فلسطین بر اساس راه حل ایجاد دو کشور توافق و بر حمایت کامل خود از تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن تاکید کردند.

افغانستان و لزوم تحقق امنیت و ثبات در این کشور و عدم تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی برای گروه های تروریستی و افراطی از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود.

بن سلمان و میرضیائف، همچنین فرصت های دو کشور در زمینه همکاری دفاعی را بررسی و بر تلاش خود برای تداوم همکاری امنیتی موجود و تقویت آن برای تحقق امنیت و ثبات در دو کشور تاکید کردند.