شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ

تصاویر | جدیدترین هیولای بوگاتی رونمایی شد | سرنوشت‌ساز در تاریخ برند فرانسوی

بوگاتی از مدل W۱۶ مسیترال رودستر خود رونمایی کرد که در اصل نسخه روباز شیرون به‌حساب می‌آید.

بوگاتی عکس اصلی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، بوگاتی از آخرین مدل درون‌سوز خود در گردهمایی ماشین‌های اسپورت (The Quail: a Motorsport Gathering) مونتری، کالیفرنیا رونمایی کرد. این خودروی رونمایی شده، بوگاتی W۱۶ مسیترال، یک رودستر ۱۶۰۰ اسب بخاری مبتنی بر مدل شیرون است.

در اصل این، اولین نسخه روباز از شیرون و همین‌طور اولین رودستر بوگاتی پس از خاتمه تولید ویرون گرند اسپورت ویتس در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

بوگاتی W۱۶ مسیترال، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که تا به حال هیچ خودروی سقف باز دیگری همچین قدرتی نداشته است. پیشرانه آشنای ۸ لیتری W۱۶ چهار توربو آن از شیرون سوپراسپورت گرفته شده و با موتور ۱۶۰۰ اسب بخاری، ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

باید اعتراف کرد که برای داشتن فضایی باز و حفظ عملکرد بالای آن، باید مونوکوک فیبر کربنی مدل شیرون از ستون آ خودرو حذف می‌شد که کار ساده‌ای نبود. در اصل مونوکوک مدل شیرون بوگاتی برای ایجاد سیلوئت گرد با احتیاط نسبت به عدم کاهش عملکرد، تغییر شکل یافته است.

مدیر طراحی بوگاتی می‌گوید: «می‌دانیم که بوگاتی W۱۶ مسیترال نقش مهمی در تاریخ بوگاتی خواهد داشت. چرا که این شاید آخرین باری است که بزرگ‌ترین پیشرانه در تاریخ خودروسازی در یک خودروی تولیدی استفاده شود.»

قیمت خالص خودرو، ۵ میلیون دلار است و تحویل آن از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.