شهر خبر

نوروزی: اختیار سازمان غذا و دارو باید به دست جوانان انقلابی باشد

نوروزی: اختیار سازمان غذا و دارو باید به دست جوانان انقلابی باشد

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید جوانان انقلابی، بسیجی و پزشکان متعهد اختیار زیرمجموعه وزارت بهداشت همچون سازمان غذا و دارو را بر عهده بگیرند تا تحولی ایجاد شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با بیان اینکه وزارت بهداشت باید برنامه ای برای بیمه شدن همه مردم داشته باشد، اظهار داشت: ضروری است در طرح دارویار همه مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا بیماران بر اساس یارانه تخصیص یافته، از داروهای موردنیازشان استفاده کنند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه باید وزیر بهداشت نیز چالاک تر و با دقت بیشتری عمل کند، گفت: دولت انقلابی به وزیر جوان، مردمی و فهمیم احتیاج دارد؛ نمونه کار غلط این است که اعلام شده بود به دلیل زیاد بودن پزشک باید ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی کاهش پیدا کند. این نمونه بارزی است که وزارت بهداشت در کمند عده ای انحصار طلب و زر اندوز قرار دارد.

نوروزی ادامه داد: باید جوانان انقلابی، بسیجی و پزشکان متعهد چاپک اختیار وزارت بهداشت و زیرمجموعه های این وزارت خانه همچون سازمان غذا و دارو و برخی از دانشگاه های علوم پزشکی را بر عهده بگیرند تا تحولی ایجاد شود.

وی افزود: نباید افراد پیر و سیر در وزارت بهداشت و زیرمجموعه هایش استفاده کرد؛ چه کسی گفته باید مدیر یک بیمارستان یک پزشک ۶۰ ساله باشد؟ جوانی که علوم هسته ای و راهبردی پزشکی خوانده هم باید مدیر بیمارستان شود.

نوروزی در پایان گفت: این آقایان خودشان بیمارستان و مطب و درمانگاه خصوصی داشته و دنبال منافع خودشان هستند. بر این اساس باید در سازمان هایی چون غذا و دارو تحولی با محوریت جوان گرایی و استفاده از متخصصان انقلابی صورت گیرد.

انتهای پیام