شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران#دهه فجر

شروع به کار ۵۵۰۰ اتوبوس در تهران تا اواخر امسال

شروع به کار ۵۵۰۰ اتوبوس در تهران تا اواخر امسال

فارس نوشت: شهردار تهران با اشاره به اینکه از امروز شنبه‌های افتخار و امید را خواهیم داشت،‌گفت: تا دهه فجر افتتاح پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در تهران رقم می‌خورد.

زاکانی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور اظهار داشت: از امروز فاز جدید برنامه‌های شهری رقم می‌خورد و شنبه‌های افتخار و امید را خواهیم داشت به عبارتی هر شنبه مبتنی بر کارکرد، افتتاح‌هایی در مقیاس بزرگ شهری داریم.

وی افزود: امروز افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور انجام گرفت و تا دهه فجر افتتاح پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را خواهیم داشت که برخی از آنها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال‌های گذشته بوده است.

شهردار تهران گفت: این پروژه‌ها در قالب ساخت مسکن، ساخت مترو و ایستگاه‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی است و تا عید تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۵۵ مورد خواهد رسید.

زاکانی گفت: در حال حاضر ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس در پایتخت داریم و تا عید هدفگذاری کرده‌ایم ۵۵۰۰ اتوبوس در تهران از طریق نوسازی و بازسازی فعال می شوند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه شهید شوشتری سال‌ها بر زمین مانده بود و از سه هفته پیش انجام قطعه اول آن آغاز شد که ان‌شاءالله تا خرداد ۱۴۰۲ قطعه اول این پروژه افتتاح می‌شود.

به گفته شهردار تهران اگر دو قطعه از پروژه بزرگراه شهید شوشتری افتتاح شود یک و نیم درصد بار ترافیکی تهران کاهش می‌یابد.

زاکانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت دفاع پروژه یادگار امام نیز که پس از سال‌ها مسدود مانده بود آغاز شد و ان‌شاءالله پروژه‌ها را با زمانبندی تقدیم مردم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند که ناامیدی در شهر تزریق کنند و بگویند پروژه‌ها و مشکلات غیرقابل حل و اجرا است در حالی که با همت دولت ، مجلس ، دستگاه قضا و مدیریت شهری انقلابی برنامه‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی به مردم اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۳۱