شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#کاخ سفید#مقامات

نگرانی مقامات کاخ سفید درباره اسناد کشف شده از عمارت ترامپ

نگرانی مقامات کاخ سفید درباره اسناد کشف شده از عمارت ترامپ

مقامات کاخ سفید نگرانی خود را درباره اسناد طبقه بندی شده‌ای که ترامپ به عمارتش برده بود، ابراز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات کاخ سفید نگرانی خود را درباره اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که ترامپ به عمارتش در فلوریدا برده بود، ابراز کردند.

برخی مقامات فعلی کاخ سفید اظهار کردند اسنادی که ترامپ به عمارتش برده بود می تواند برخی منابع و روش های سرویس اطلاعاتی آمریکا را به طور بالقوه در خطر قرار دهد.

یکی از مقامات ارشد دولتی در گفتگو با سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه نگرانی عمیقی در این باره وجود دارد، تاکید کرد نمایندگان سرویس های اطلاعاتی در ماه های اخیر با وزارت دادگستری، کمیته های اطلاعاتی کنگره و آرشیو ملی درباره احتمال مفقود شدن این اسناد حساس و محرمانه گفتگو کرده‌اند.

مقامات فعلی کاخ سفید که تاکنون اظهار نظر خاصی درباره اسناد کشف شده از عمارت ترامپ نکرده‌اند، بر این باورند که وزارت دادگستری باید درباره این موضوع صحبت کند. رئیس جمهور بایدن نیز در جریان این تحقیق جنایی نیست و بایدن باید همچنان فاصله خود را با این موضوع حفظ کند.

این مقامات بدون اطلاع از مفاد دقیق اسنادی که از عمارت مارالاگو کشف شده، درباره اینکه این اسناد می تواند روش های جمع آوری اطلاعات توسط آژانس های اطلاعاتی را در معرض خطر قرار دهد، ابراز نگرانی کردند. آنها همچنین درباره شکست سیاسی احتمالی که به اسناد کشف شده در عمارت مارالاگو و ایجاد تنش احتمالی با متحدان مربوط می شود، هشدار دادند.

پلیس فدرال آمریکا هفته گذشته حداقل 20 جعبه اسناد با علامت‌های «محرمانه» یا «حساس» را از عمارت ترامپ در فلوریدا خارج کرد.

براین‌اساس، مأموران اف‌بی‌آی تقریباً 20 جعبه اقلام را از اتاق‌های خانه ترامپ خارج کردند، از جمله یک مجموعه از اسناد با علامت فوق‌سری/ حساس که مشخص نیست حاوی چه اطلاعاتی بوده است.

فهرست منتشرشده از مجموعه وسایل و اسناد ضبط‌شده از خانه ترامپ همچنین نشان می‌دهد که مأموران اف‌بی‌آی چهار مجموعه اسناد فوق‌سری، سه مجموعه اسناد سری و سه مجموعه اسناد محرمانه را جمع‌آوری کرده‌اند.

این فهرست همچنین شامل یک جعبه چرمی از اسناد، عکس‌ها، یادداشت‌های دست‌نویس، اسناد متفرقه، اسناد متفرقه فوق‌محرمانه، اسناد محرمانه متفرقه و سایر سوابق است.

ترامپ پیشتر در شبکه اجتماعی خود موسوم به سوشال تروث اظهار کرد اف‌بی‌آی اسنادی را از عمارت مارالاگو برده که تحت حفاظت قانون محرمانه بودن گفتگوها بین وکیل و موکل و نیز تحت حفاظت قانون مصونیت رئیس جمهور و حق قوه مجریه بوده است، و اف‌بی‌آی این حق را نداشته است که اسناد را ببرد.

ترامپ افزود: من محترمانه از اف‌بی‌آی می‌خواهم این اسناد را به‌سرعت به همان جایی که از آن برده است، بازگرداند، متشکرم.

ترامپ پیش از این نیز با دفاع از خود مدعی شده بود این اسناد را از طبقه‌بندی دولتی خارج کرده است و اف‌بی‌آی هیچ حقی برای بردن آنها نداشته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا امروز در یک پست در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که در پاسخ به بازرسی هفته گذشته اف‌بی‌آی از عمارت مارالاگو، به‌زودی اقدامی قانونی را انجام خواهد داد.

وی در این پست که در شبکه اجتماعی تروث سوشیال منتشر کرده است، نوشت: طبق الحاقیه چهارم قانون اساسی به‌زودی اقدامی قانونی را علیه بازرسی از عمارتش توسط اف‌بی‌آی انجام خواهد داد.

الحاقیه چهارم قانون اساسی آمریکا، از شهروندان این کشور در مقابل تحقیقات و توقیفات غیرمنطقی محافظت می‌کند.

ترامپ مدعی شد حقوق قانونی او در سطحی که پیشتر بی‌سابقه بوده، مورد تعدی قرار گرفته است.

انتشار این پست در حالی است که قاضی بروس رینهارت، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ممکن است بخشی از استشهادنامه‌ای را که برای موجه بودن تفتیش عمارت ترامپ توسط اف‌بی‌آی صادر شده است، منتشر شود.

گروهی از کارشناسان در مصاحبه با نشریه هیل اظهار کردند ترامپ مانند هر رئیس جمهور دیگری قدرت کافی برای از طبقه‌بندی خارج کردن اسناد را دارد اما این قدرت زیاد این اجازه را به او نخواهد داد تا انبوهی از اسناد ریاست‌جمهوری را در خانه‌اش نگه‌دارد.

کل مک‌کلاناهان مدیر مشاوران امنیت ملی در این باره اظهار کرد هنوز هیچ شخصی در تیم ترامپ به هیچ نوشته‌ای از سوی رئیس جمهور سابق مبنی بر از طبقه‌بندی خارج شدن اسناد اشاره نکرده است. دستور شفاهی برای خارج کردن این اسناد از طبقه‌بندی تا زمانی که برای آن سندی ارائه نشود کافی نیست.

وی تصریح کرد ترامپ باید دفاعیه تمام‌عیاری را ارائه دهد تا توضیح دهد چرا اسناد طبقه‌بندی‌شده دولتی را در عمارت مارالاگو نگه‌داری کرده است.

 

انتهای پیام/