شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#اتوبوس#گمرک#ترافیک

۵۰ دستگاه اتوبوس دست دوم وارد گمرک شد

50 دستگاه اتوبوس دست دوم وارد گمرک شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن انتقاد از بی‌کیفیت بودن اتوبوس‌های داخلی گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس دست دوم وارد گمرک شده است که پس از ترخیص وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

سید مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص زمان ورود اتوبوس‌های دست دوم به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اظهار کرد: شهر تهران نیاز به 7 هزار اتوبوس دارد و هم‌اکنون حدود 2 هزار اتوبوس دارد و با توجه به اینکه هیچ راهکار کوتاه‌مدتی وجود نداشت، بنابراین تصمیم برای ورود اتوبوس‌های دست دوم گرفته شد.

وی با اشاره به اورهال کردن اتوبوس‌های پایتخت گفت: این کار با سرعت وجدّیت در حال انجام است البته این کار زمان‌بر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص وضعیت اتوبوس‌های دست دوم تصریح کرد: این اتوبوس‌ها کم کارکرد و با استانداردهای لازم است که توسط بخش خصوصی و با تایید شهرداری تهران وارد می‌شوند و شهرداری نیز همانند قبل از این اتوبوس‌ها و با مشارکت بخش خصوصی بهره خواهد برد.

وی گفت: اتوبوس‌های دست دوم از کشورهای مختلف از جمله آلمان وارد می‌شود که در مرحله اول 50 دستگاه از کشور آلمان وارد گمرک شده است که فرایندهای ترخیص آنها زمان‌‌بر است و به محض اینکه ترخیص شوند، وارد چرخه حمل و نقل و عمومی خواهد شد.

شفیعی همچنین در خصوص کیفیت خودروهای دیزلی نیز خاطرنشان کرد: با توجه به قیمتی این اتوبوس‌ها دارند خرابی آنها زیاد بوده و در همان مرحله اول از 175 دستگاه اتوبوس حدود 30 درصد از آنها مرتباً در تعمیرگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/