شهر خبر

رئیس جمهور: آموزش و پروش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است/هرگونه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است‌

رئیس جمهور: آموزش و پروش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است/هرگونه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است‌

رئیس جمهور در افتتاحیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پروش مهمترین نهاد فرهنگی کشور و متولی و متکفل امر‌مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان و جوانان و مردان و زنان این کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در افتتاحیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پروش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است. متولی و متکفل امر‌مهم تعلیم و تربیت برای نوجوانان و جوانان و مردان و زنان این کشور است.آینده سیاست و اقتصاد و آینده جامعه به دست آموزش و پرورش رقم‌می خورد‌. هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور در گرو پیشرفت در آموزش و پرورش است. 

وی ادامه داد: اگر انسان بخواهد درست تعریف شود باید این‌گونه گفت که انسان به تعلم و ربانی بودن و ربانی شدنش و توجه اش به مبدا و معاد شناخته می شود‌. 

رئیس جمهور گفت: تعلیم یاد دادن و یاد گرفتن ، آموختن و دانش افزایی که امر مبارکی است، سخن در تربیت دارد. تعریف جامع تربیت شاید به توان گفت این است که احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی است. اگر احیای تمایلات عالی در انسان صورت گرفت این انسان تربیت شده است. 

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: سازمان آموزش و پرورش و سازوکار اداری آن امر مهمی دارد که بتواند هم هدایت را داشته باشد و هم حمایت و هم‌نظارت را به همراه داشته باشد‌ و در این عرصه آنچه که می تواند این حق را ادا کند والدین هستند و هم دولتی که باید این حق را ادا کند‌.

رئیسی گفت: مقدمه همه ویژگی‌های جامعه تراز، از آموزش و پروش شکل می‌گیرد‌ و باید جایگاه تعلیم و تربیت در جایگاه ممتاز شناخته شود‌ و هرگونه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است‌.

رئیس جمهور عنوان‌کرد: پیشنهاد من به این اجلاس این است که توسط فرهیختگان و مدیران‌مجرب با نگاه نقادانه به آنچه تاکنون بوده، پیشینه را واکاوی و بررسی کنند حتما به کاستی‌ها و ضعف‌ها برسند، نظام ‌مسائلی که امروز وجود دارد بهترین صاحب نظران و صاحب‌بصران‌ آن ها هستند. راه کارهای حل مسئله و راه های برون رفت را پیدا کنند‌ قطعا پیشینیان بسیار تلاش کردند و نسبت به زحمات آنها قدردان هستیم شهدای بزرگوار از معلم تا دانش آموز روح آنها ناظر بر ما است.

ادامه دارد...