شهر خبر

سی ان ان خبر داد؛

نگرانی کاخ سفید ازافشای روشهای جاسوسی آمریکا دراسنادانتقالی ترامپ

نگرانی کاخ سفید ازافشای روشهای جاسوسی آمریکا دراسنادانتقالی ترامپ

شبکه خبری سی ان ان از وجود نگرانی های شدید در کاخ سفید پیرامون اسنادی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به عمارت شخصی خود در فلوریدا منتقل کرده است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات کاخ سفید از نگرانی درباره محتوای اسنادی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از کاخ سفید به عمارت خود در فلوریدا منتقل کرده است، خبر داد.

بر اساس این گزارش، این مقامات گفتند که درباره برخی از اسنادی که به عمارت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منتقل شده است، نگران هستند.

سی ان ان به نقل از مقامات کاخ سفید افزود: برخی از اسنادی که به عمارت شخصی ترامپ منتقل شده است باید در مراکز دولتی امن نگهداری می شدند.

مقامات دولت آمریکا همچنین نگران هستند که آیا این اسناد ممکن است منابع و روش های جامعه اطلاعاتی این کشور را در معرض خطر قرار دهد یا خیر.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که نام وی اعلام نشده است گفت که نگرانی های شدیدی وجود دارد.

یک منبع آگاه دیگر نیز با ابراز نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره اطلاعاتی که ترامپ ممکن است خارج کرده باشد، افزود که نمایندگان جامعه اطلاعاتی آمریکا طی ماه های گذشته نشست هایی را با وزارت دادگستری، کمیته های ذیربط کنگره و آرشیو اسناد ملی آمریکا پیرامون اسناد حساسی که ممکن است ناپدید شده باشند، برگزار کرده اند.

لازم به ذکر است که مأموران اف‌بی‌آی اخیراً با یورش به عمارت ترامپ در ایالت فلوریدا، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. گزارش نشریه واشنگتن پست حاکی از آن است که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.

وزارت دادگستری آمریکا توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ شامل مواردی است که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.