شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انتخابات#روسیه

تلاش «شاباک»برای جلوگیری از نفوذ روسیه و ایران در انتخابات «کنست»

تلاش «شاباک»برای جلوگیری از نفوذ روسیه و ایران در انتخابات «کنست»

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به دنبال جلوگیری از مداخله گروه‌های ایرانی و روسی در انتخابات کنست(پارلمان) است و در شبکه‌های اجتماعی، عملیات‌هایی را علیه تلاش‌هایی که گمان می‌کند به دنبال ایجاد هرج و مرج در مناطق اشغالی است،آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به گفته شاباک، چنین تلاش‌هایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات از طریق استفاده از حساب‌های کاربری جعلی انجام می‌شود که سعی در برانگیختن ناآرامی در جامعه رژیم صهیونیستی دارند. به گزارش کانال تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی در انتخابات قبلی کنست، شاباک 140 هزار ربات ایرانی را حذف کرد.

در سال‌های اخیر، نهادهای امنیتی اسرائیل تلاش‌ها را برای تأثیرگذاری بر گفتمان داخلی، و نه تنها در زمینه انتخابات عمومی، رصد کرده‌اند. در این زمینه این کانال به «همکاری ایران و روسیه» در زمینه اقدامات سایبری تهاجمی اشاره کرد. پیش بینی می‌شود تلاش‌های ایران برای نفوذ در جامعه صهیونیستی از طریق فضای مجازی در دوره انتخابات افزایش یابد.

در سال 2019، شاباک اعلام کرد که «رژیم اسرائیل و سرویس‌های اطلاعاتی آن ابزارها و توانایی‌هایی برای نظارت، برنامه‌ریزی و خنثی کردن تلاش‌ها برای نفوذ خارجی دارند» قابل ذکر است که در آن سال دو دور انتخابات با توجه به ادامه بحران سیاسی اسرائیل تا کنون برگزار شد.

نداو ارگامان، رئیس پپیشین شاباک گفت که «نمی‌دانم دخالت‌های خارجی به نفع یا علیه چه کسی است و در این مرحله نمی‌توانم منافع سیاسی را رصد کنم، اما یک کشور خارجی مداخله خواهد کرد و می‌دانم درباره چه چیزی صحبت می‌کنم». وی افزود که این کشور سعی خواهد کرد این کار را از طریق ابزارهای سایبری مانند رمز شکن‌ها، هکرها و موارد مشابه انجام دهد.

کانال 12 اعلام کرد که شاباک از یک تهدید داخلی می‌ترسد و در این بیانیه آمده است که «به 10 اسرائیلی اخیراً هشدار داده شد و از آنها خواسته شد قبل از دستگیری و اقدام علیه آنها احتیاط کنند.»

این کانال اضافه کرد که رئیس شاباک، رونن بار، اخیراً با گروهی از خاخام‌های بانفوذ دیدار کرد تا «جدی بودن گفتمان و نحوه عمل آنها در یک دوره حساس را برای آنها توضیح دهد».

انتهای پیام/