شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#فوتبال#تیم فوتبال

جواد نکونام:

چرا بازیکن من باید فحش بخورد/ تا فیفا فوتبال ما را تعلیق نکند چیزی درست نمی‌شود/ تماشاگران پرسپولیس صد سال دیگر هم محروم نمی‌شوند

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به موضوع حضور و عدم حضور تماشاگران واکنش نشان داد.

چرا بازیکن من باید فحش بخورد/ تا فیفا فوتبال ما را تعلیق نکند چیزی درست نمی‌شود/ تماشاگران پرسپولیس صد سال دیگر هم محروم نمی‌شوند

جواد نکونام پس از تساوی بدون گل مقابل پرسپولیس اظهار کرد: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم دوست دارم در مورد هوادارانی که در ورزشگاه بودند صحبت کنم. واقعا خوشحالم از حضور هواداران، کما اینکه بیشتر از ۵۰ درصد بود. ما دوست داریم استادیوم‌ها پر شود. ما که در فوتبال هستیم می‌دانیم وجود تماشاچی چه نعمتی است.

وی افزود: حتی با وجود بی‌احترامی که موقع گرم کردن برای بازیکنان و تیم ما اتفاق افتاد. با اینحال خوشحالیم که هوادار در استادیوم است ولی یک نکته برایم خیلی جالب است. از ۶ روز پیش تا الان چه اتفاقی افتاد که ما بدون تماشاچی بازی کنیم، امروز بازی با تماشگر باشد؟ برای چه؟ هیچ کس هم در فوتبال جواب نمی‌دهد. الان مسئول فوتبال چه کسی است که جواب بدهد؟ یکی جواب بدهد چه اتفاقی افتاد؟

نکونام تصریح کرد: ما در خانه باید با تماشاگر بازی کنیم. تیم ما میهمان است، تماشاگران ما را بردند گذاشتند آن طرف استادیوم. برای چه این اتفاق می‌افتد؟ مگر قانون نداریم؟ قانون نشستن تماشاگران، نشستن آنها و جایگاهشان در فوتبال ما مشخص است یا نه؟ تا زور بالای سرمان نباشد و تا فیفا فوتبال ما را تعلیق نکند چیزی درست نمی‌شود. همین نکات ریز است که باعث می‌شود تیم‌های بزرگ و خوبمان در آسیا حضور نداشته باشند. جایگاه و حضور تماشاگران، یک چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده است.

سرمربی فولاد ادامه داد: همه بازی‌ها ۱۰۰ هزار تماشاگر بیاید. لذت فوتبال ما همین هواداران هستند. همین طرفداران پرسپولیس که آمدند برای ما هم خوشحال‌کننده است. زور امروز تیمشان چند برابر شده بود. بازی آنها با ذوب‌آهن را ببینید. فرق تیمشان مشخص است. ما را هم مجبور کردند بهتر بازی کنیم و بیشتر تلاش کنیم. اینها به نفع فوتبال ماست. امیدوارم این مسائل در فوتبال ما درست شود اما فکر نمی‌کنم به عمر ما قد بدهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنانم می‌دانستند که در شرایط آخر می‌دانستند باید به چه کسی پاس بدهند قطعاً بازی را می‌بردیم. این ۵۰ تا ۶۰ درصد توان تیم ما بود. به این تیم خیلی امیدوار هستم ولی هنوز زود است و برخی بازیکنان دیر اضافه شدند. این تیم در آینده تیم خوب و منسجم و قابل احترامی خواهد بود.

وی در مورد شرایط فنی فولاد در دو بازی ابتدایی و اتفاقاتی که از سوی تماشاگران رخ داد گفت: دو هفته از بازی‌ها گذشته است اما ما از روز اول تیم کاملی نداشتیم. در این دو هفته پیشرفت تیم را می بی نم و نسبت به بازی هفته اول قابل مقایسه نبود. این شرایط را برای ما سخت کرده بود.

وی ادامه داد: در فوتبال ما باید به چه کسی گلایه کنیم. وقتی مهدی شیری برای گرم کردن به زمین آمده است چرا باید فحش بخورد. یکی از مسئولانی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرند بیایند ورزشگاه تا چند نفر به آنها توهین کنند و بدانند ما چه می کشیم. اگر ما می‌باختیم من بهترین مربی می‌شدم؟

جواد نکونام ادامه داد: برای چه به بازیکن و کادر فنی ما بی احترامی کردند. حرف زدن من چه فایده‌ای دارد. صد سال دیگر هم نمی‌توانند تماشاگران پرسپولیس را محروم کنند. این اولین بازی بود که این اتفاق افتاد و قطعاً تا آخر لیگ هم این اتفاق خواهد افتاد و هیچکس هم برخوردی نخواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که هر فوتبالیستی هر چقدر می‌گیرد نوش جانش گفت: رقم قرارداد بازیکنان اصلاً مشخص نمی‌شود و زیر میزی کارها انجام می‌شود. برخی مسائل اصلاً درست نمی‌شود. چرا در مورد تبلیغات محیطی صحبت نمی‌کنند. چرا نمی‌گویند از تبلیغات محیطی چقدر درآمد دارند؟