شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن
سبک زندگی

هیپنوتیزم | لاغری با هیپنوتیزم

با هیپنوتیزم می‌توان وزن کم کرد؟ | با هیپنوتیزم لاغر شوید

برخی از درمانگران از هیپنوتیزم به عنوان درمانی برای کمک به بیماران استفاده می‌کنند. در طول یک جلسه، ذهن خودآگاه و ناخودآگاه می‌تواند روی تکرار کلامی و تصویرسازی ذهنی تمرکز کند.

با هیپنوتیزم می‌توان وزن کم کرد؟ | با هیپنوتیزم لاغر شوید

با هیپنوتیزم می‌توان وزن کم کرد؟

برخی از درمانگران از هیپنوتیزم به عنوان درمانی برای کمک به بیماران استفاده می‌کنند. در طول یک جلسه، ذهن خودآگاه و ناخودآگاه می‌تواند روی تکرار کلامی و تصویرسازی ذهنی تمرکز کند. در نتیجه، ذهن پذیرای ایده‌ها و تغییرات در نگرش‌ و احساسات انسان می‌شود.

از سال 1700 میلادی تا به حال افراد از انواع این درمان مکمل برای درمان همه چیز از سیگار کشیدن گرفته تا شب ادراری استفاده کردند. تحقیقات درباره هیپنوتیزم نیز پتانسیل خاصی را در درمان چاقی نشان داده است.

نحوه عملکرد هیپنوتیزم

تحقیقات متعددی از مزایای درمان‌های مبتنی بر ذهن آگاهی برای کاهش رفتارهای مرتبط با چاقی حمایت کرده‌اند. هیپنوتیزم یک حالت روانی خلسه‌مانند است که در آن افراد توجه، تمرکز و تلقین پذیری بالایی از خود نشان می‌دهند. 

تکنیک‌های هیپنوتیزم جدیداً با القای سریع، بیمار را قادر می‌سازد تا در عرض چند دقیقه وارد مرحله هیپنوتیزم شود و ممکن است برای تغییر شیوه زندگی افراد چاق از این روش استفاده شود. در طول این فرآیند، درمانگر پیشنهادهایی را برای کمک به تغییر رژیم غذایی یا برنامه‌های ورزشی یا سایر رویکردها برای دستیابی به کاهش وزن ارائه می‌دهد.

این مرحله می‌تواند از تکرار کلمات یا عبارات خاصی تشکیل شود. درمانگر همچنین می‌تواند از تصویرسازی ذهنی واضح برای کمک به تصویرسازی خود فرد در دستیابی به اهدافش استفاده کند.

آیا هیپنوتیزم به کاهش وزن کمک می‌کند؟

برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، هیپنوتیزم ممکن است مفیدتر از رژیم غذایی و ورزش باشد. منظور این است که رفتارهایی مانند پرخوری را می‌توان با دستکاری ذهن تغییر داد. اما هنوز دقیقاً مشخص نیست که چقدر می‌تواند مؤثر باشد.

در یک آزمایش از هیپنوتیزم برای کمک به کاهش وزن افراد مبتلا به تنگی نفس در خواب استفاده شد. این مطالعه دو نوع متمایز از هیپنوتیزم درمانی را با توصیه‌های اساسی رژیم غذایی برای درمان چاقی و آپنه خواب مقایسه کرد. هر یک از 60 شرکت کننده در طی سه ماه 2 تا 3 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

با این حال، در مطالعه‌ای که اخیراً انجام شد نشان داده شد بیمارانی که هیپنوتیزم دریافت کردند، میزان التهاب و سیری آنها تغییر کرده و کیفیت زندگی بهتری داشتند، حتی اگر کارآزمایی فقط اثرات کاهش وزن متوسطی داشته باشد. اینها می‌توانند روش‌هایی باشند که هیپنوتیزم بر وزن تأثیر می‌گذارد. برای درک کامل عملکرد احتمالی هیپنوتیزم در مدیریت وزن، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

بعید است که استفاده از هیپنوتیزم کاهش وزن به تنهایی منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود، اما برای برخی افراد افزودن آن به سبک زندگی ممکن است ارزشمند باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که شواهد زیادی برای تایید کاهش وزن تنها با استفاده از هیپنوتیزم وجود ندارد. بسیاری از مواردی که می‌توان از طریق هیپنوتیزم برای کاهش وزن استفاده کرد، در ترکیب با رژیم غذایی و ورزش است.

بهترین روش برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش است. با این حال، هیپنوتیزم درمانی می‌تواند علاوه بر کمک به تمرین موثرتر رژیم غذایی و ورزش به تغییر سایر عادات نامطلوب سبک زندگی هم کمک کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع: ۵۵ آنلاین