شهر خبر

زمان اجرای احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق مرداد ماه با افزایش پرداخت می‌شود؟

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریورماه اصلاح و حقوق همان ماه اعمال خواهد شد.

محمدهادی زاهدی وفا

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی وزارت تعاون، محمدهادی زاهدی وفا اظهار کرد: احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریورماه در پرونده شخصی آنها اصلاح و حقوقشان از همان ماه اعمال می‌شود.

وی افزود: دولت برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان برنامه‌های رفاهی دیگری هم دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری را در هر استان به صورت شرکت‌های تعاونی نوع دوم یا سهامی عام تحت عنوان «شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرفت ایران» تاسیس کنیم.

زاهدی وفا گفت: با عرضه سهام این شرکت‌های تعاونی، بازنشستگان ما برای عضویت در آن حق تقدم خواهند داشت.

روز گذشته، زاهدی‌وفا در نشست کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در بندرانزلی با اشاره به دلایل تأخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان گفته بود که در زمینه پرداخت حقوق افزایش‌یافته بازنشستگان مشکل کمبود منابع نداریم اما منابع تأمین اجتماعی بیشتر «تعهدی» است و بحث نقد شدن این منابع نیاز به کار و زمان داشت و به همین علت کار با تأخیر انجام شد تا پرداخت‌ها انجام شود. بر این اساس بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان را دریافت خواهند کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که دولت اگر بخواهد سهامی را از فروش املاک و اموال خود عرضه کند، اولویتش بازنشستگان و کارگران هستند،اضافه کرده بود:  این دارایی‌ها قطعاً حکم دارایی بین نسلی را خواهد داشت و برای فرزندان بازنشستگان باید بماند و به همین دلیل برای حفظ این دارایی‌ها در صندوق‌های مشارکتی، لازم است همه دوستان بازنشسته مشارکت کنند و در تمامی استان‌ها با ما همکاری داشته باشند. لذا در مدیریت تعاونی‌ها و صندوق‌ها قرار نیست که دولت یک طرف میز باشد و بازنشستگان یک طرف بلکه همه باید دور یک میز به مشارکت در زمینه مدیریت برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بپردازیم.

گفتنی است، مصوبه شورای‌عالی کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب و از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی جهت اجرا از شهریورماه امسال ابلاغ شد که براساس آن مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.