شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#پردیس

نماد بحث برانگیز در ورودی دانشگاه شیراز | واکنش دانشگاه

این روزها نماد ورودی پردیس ارم دانشگاه شیراز واکنش‌هایی را در پی داشته و کاربران شبکه‌های اجتماعی، طرح اجرا شده را در خور این دانشگاه ندانسته‌اند؛ این دانشگاه در پاسخ اعلام کرد که این طرح کامل نیست و در حال تکمیل و اصلاح است.

دانشگاه شیراز

به گزارش همشهری‌آنلاین، روابط‌عمومی دانشگاه شیراز نوشت: طی چند دهه گذشته، در مدیریت‌های مختلف، برای طراحی سردر ورودی دانشگاه شیراز، چندین نوبت فراخوان عمومی اعلام و طرح‌های بسیاری نیز دریافت شده است.

در این مطلب آمده است: پس از بررسی طرح‌ها ازسوی اعضای کمیته داوری، چنین نتیجه‌گیری شد که ایجاد هرگونه سازه حجیم در ورودی دانشگاه به‌عنوان سردر، موجب از بین رفتن چشم‌انداز زیبای دانشگاه از داخل خیابان ارم و بالعکس می‌شود.
روابط عمومی دانشگاه شیراز افزوده است: از همین‌رو تصمیم نهایی آن شد که به‌جای ساخت سردر، درِ ورودی و محیط پیرامون آن ساماندهی شود.
دانشگاه شیراز با قدردانی از حساسیت دانشگاهیان و شهروندان این کلانشهر تاکید کرده است: طرح ساماندهی ورودی پردیس ارم این دانشگاه، هنوز کامل نشده و بخش مربوط به نصب المان و آرم دانشگاه نیز با بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران مرتبط با موضوع، در حال تکمیل و اصلاح است.

ورودی اصلی پردیس دانشگاه شیراز در میدان ارم قرار دارد. باغ ارم ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو نیز در بلوار ارم روبروی پردیس دانشگاه شیراز واقع است.