شهرخبر

علم الهدی: هر روزی که ملت از ولایت فاصله گرفتند، دچار سیه‌روزی و ناکامی شدند

کدخبر: 515980
اقتصادنیوز: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های امروز نمازجمعه مشهد با اشاره به انتشار بیانیه اخیر یکی از سران فتنه در اهانت به سرداران شهید مدافع حرم، گفت: اهانت سران فتنه به شهدای مدافع حرم باعث رسوایی آنان شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد اظهار کرد: حکومت و قدرت برای خاندان منحوس پهلوی  بر مبنای خواست مردم نبود و خودشان هم با زور نمی‌توانستند حکومتشان را حفظ کنند. زورگویی‌ها و گردن کشی‌های آنان در جهت حفظ منافع بیگانگان و اجانب بود.

وی افزود: رضاخان حکومت خود را مدیون دولت استعمارگر انگلستان می‌دانست و به همین خاطر، تاریخ حکومتی خود را از ابتدا تا انتها در جهت مزدوری گری برای اجنبی‌ها به کار گرفت اما مردم در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بیدار شدند و سرمایه‌های خود را ملی کردند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: کودتای آمریکایی 28 مرداد باعث شد تا خواست مردم در برقراربودن یک حکومت مستقل ملی سرکوب شود و حکومتی روی کار بیاید که برای تحقق خواست و اراده اجانب می‌کوشد.

 

بی‌اعتمادی مردم به مصدق به خاطر تقابل او با روحانیت بود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در جریان کودتای 28 مرداد، یکسری عبرت‌ها وجود دارد که آموزه‌های آن امروزه برای ما بسیار ملموس و محسوس است و بعد از گذشت حدود 69 سال از آن روز، باید به‌دقت مسائل و جوانب این کودتا را مورد تحلیل و بررسی قرار داد زیرا بعد از کودتای 28 مرداد بود که آمریکایی‌ها، فرزند نحس رضاخان را بر ملت ما مسلط کردند و همه دستاوردهای نهضت ملی شدن صنعت نفت را تحت تأثیر قرار دادند.

وی تاکید کرد: همراهی مردم به خاطر تاییدات جریان روحانیت باعث تثبیت تحرکات سیاسی طرفداران نهضت ملی شدن صنعت نفت شد و مصدقی را که از کاخ خود بیرون آمده بود و قصد داشت تا به‌عنوان یک قهرمان تاریخی، در اوج از سیاست خداحافظی کند، دوباره از خانه خود بیرون آورد و به نخست‌وزیری رساند تا در نتیجه آن، حتی شاه از کشور فرار کند.

 

بیانیه اخیر سران فتنه، مصداق حمایت از داعش است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار بیانیه اخیر یکی از سران فتنه در اهانت به سرداران شهید مدافع حرم اظهار کرد: در سال 88 وقتی آقایی با ژست روشنفکری تصمیم گرفت در برابر ولایت بایستد، ما بارها گفتیم که این آقا مزدور دشمن است و با اجانب ارتباط دارد اما کسی باور نکرد تا اینکه همین فرد در روزهای اخیر، بیانیه‌ای صادر کرده و به این خاطر که جرئت جسارت به حاج قاسم محبوب امت را نداشت اما دومین سردار شاخص مدافع حرم یعنی شهید حاج حسین همدانی اهانت کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: وقتی مقام معظم رهبری در سال 1388 مقاومت کردند تا این جریان فتنه‌گر را از یک جایگاه که مسلط بر ملت است، دور نگه دارند، از وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل گرفته تا بسیاری از فریب‌خوردگان داخلی از او حمایت کردند و بازهم فقط مردم بودند که برپایه اعتمادی که به ولایت فقیه داشتند، به میدان آمدند.

وی خاطر نشان کرد: به خاطر تدبیر مقام معظم رهبری بود که از همان زمان پیش‌بینی می‌کردند که روزی این مشت باز خواهد شد و مردم واقعیت پلید جریان فتنه را مشاهده می‌کنند؛ همان موضوعی هم که امروزه فاش شد و همین آقا در دفاع از داعش و انسان‌های ناپاک و سنگدلی که امثال حججی‌ها را تکه‌تکه می‌کردند، به دومین شهید سرشناس جریان دفاع از حرم یعنی شهید همدانی اهانت کرد زیرا جرئت جسارت به سلیمانی را نداشت تا باز هم ثابت کند که هر جریانی که در طول تاریخ کشور در برابر ولایت ایستادگی کند، سرسپردگی به اغیار و بیگانگان دارد. 

امام جمعه مشهد خطاب به جوانان گفت: شما جوانان که تداوم‌بخش مسیر انقلاب اسلامی هستید، باید با عبرت گرفتن از تاریخ کشور به بصیرت انسان‌شناسی برسید و به امامت اتکا کنید زیرا هر روزی که ملت از ولایت فاصله گرفتند، دچار سیه‌روزی و ناکامی شدند. اساساً همه مظالمی هم که بر سیدالشهدا (ع) وارد شد، معلول انتخاب ناآگاهانه مردم بود که فریب حاکم قداره کشی همچون معاویه را خوردند و در انتها هم حکومت را تسلیم فرزند نحس او، یزید سپردند تا درنهایت کار به جایی برسد که مظالم بی مثل و مانندی بر اهل‌بیت پیامبر (ع) وارد شود.