شهر خبر

در حاشیه نشست گروه ۲۰؛

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در اندونزی دیدار می‌کنند

ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در اندونزی دیدار می‌کنند

رئیس جمهور اندونزی از دیدار و رایزنی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «جوکو ویدو» رئیس جمهور اندونزی امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ رؤسای جمهور روسیه و چین قرار است با یکدیگر دیدار کنند.

در بیانیه صادره از سوی رئیس جمهور اندونزی در این خصوص آمده است که روسای جمهوری روسیه و چین قرار است در حاشیه نشست گروه ۲۰ در کشورش با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند.

به گزارش بلومبرگ، هفدهمین اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۲۰ قرار است با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای عضو در ماه نوامبر سال جاری میلادی در جزیره «بالی» در اندونزی برگزار شود.

وزرای خارجه گروه ۲۰ اواسط تیر ماه سال جاری در جزیره بالی اندونزی با هم دیدار خواهند کرد. نشست دو روزه وزرای خارجه گروه ۲۰ پیش از اجلاس سران در نوامبر به میزبانی اندونزی برگزار شد.

گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان‌، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌ شود.

«دانیل کریتنبرینک» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام پیشتر در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرده بود که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه ۲۰ (G ۲۰)، موضوع تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را مطرح خواهد کرد؛ موضوعی که تا کنون هیچ موفقیتی را با خود به همراه نداشته است.