شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#طالبان

طالبان: آماده‌ایم بر اساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم

طالبان: آماده‌ایم بر اساس شریعت اسلام بار دیگر با آمریکا بجنگیم

ملا هبت‌الله رئیس طالبان در نشست بزرگ علما و متنفذین افغانستان که روز پنج‌شنبه در قندهار برگزار شد، اعلام کرد که اگر نیاز باشد، آماده هستیم بار دیگر بر اساس شریعت اسلام با آمریکا بجنگیم.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ملا هبت‌الله رئیس طالبان که در نشست بزرگ قندهار حضور یافته بود، در مقابل شرکت‌کنندگان به صراحت اعلام کرد که به هیچ وجه از حدود الهی نمی‌گذرد.

وی با رد تعامل با آمریکا گفت: تعامل ما با آمریکا یک بندگی است و جهانیان به بهانه حقوق بشر و تعامل بین‌المللی، حدود الهی رعایت نشود، اما به هر صورت، ما حدود الهی را اجرا می‌کنیم.

ملا هبت‌الله در ادامه با اشاره به مفاد توافقنامه دوحه، افزود در این توافقنامه چیزی درباره «حدود» شرعی ذکر نشده است، اما اگر لازم باشد آماده‌ایم تا بر اساس شریعت اسلامی دوباره با آمریکا بجنگیم.

رهبر طالبان گفت: حدود در اسلام، شرایط خاصی دارد و اینکه تاکنون اجرا نشده است، عدم ثبوت و شواهد گناه بوده است.

رهبری امارت اسلامی تأکید کرد که آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند، اما در افغانستان جایی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه من خواهان چنین مشروعیت و تعاملاتی نیستم که شریعت اسلامی را نداشته باشد، اضافه کرد: «عدم اجرای حدود را با دنیا نمی‌پذیرم، اگر سرم برود نمی‌پذیرم. دوباره با آنها می‌جنگم، آنها می‌خواهند به نام حقوق بشر، حدود اجرا نشود. در توافق دوحه نیز پذیرفته نشده است. اگر کسی در این مسیر بر خلاف شرع اسلام تعامل کرد، همه مردم باید راه خود را جدا کنند، زیرا هدف جهاد اجرای این احکام اسلامی بود».

آخوندزاده در با انتقاد از نحوه قضاوت برخی قضات، خواستار عدالت در اجرای حدود شد و گفت: «من از آن قضات به ستوه آمده‌ام که حد و مرز را برای بزرگان (واسطه دارها) اعمال نمی‌کنند و برای افراد کوچک(بی‌واسطه ها) اعمال می‌کنند».

وی همچنین از رسانه‌ها و برخی سیاست‌مداران به دلیل بیان نکردن جنبه‌های مثبت حکومت و تبلیغات منفی انتقاد کرد. رهبری طالبان در این سخنرانی تأکید کرد که قرآن راهنمای آنهاست و نیاز به قوانین اساسی کشورهایی که مسلمان نیستند، ندارند.

وی حملات انتحاری در مساجد و اماکن عمومی را محکوم کرد و گفت: جنگ به نام خلافت در یک کشور اسلامی غیرقانونی است. آقای آخوندزاده از اینکه برخی از مسئولان از ملاقات با مردم گریز دارند، انتقاد کرد و گفت این رفتار، سزاوار حاکمان نظام اسلامی نیست.

رئیس طالبان بر عفو در کنار حُسن رفتار با مردم تأکید کرد و گفت برخی از رفتارهای نیروهای طالبان با مردم خودسرانه بوده است، اما عاملان را مجازات و زندانی کرده‌ایم. وی اذعان داشت که فقر وارد کشور شده است، اما از تجار خواست تا در این زمینه فعالیت کنند.

وی گفت: به مشاوران اقتصادی دستور دادم تا زمینی را برای صنعت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند، بازار میوه درست کنند و مواد معدنی را استخراج کنند.

رهبری طالبان همچنین گفت به نیروهای طالبان که در پنجشیر مستقرند دستور داده است با مردم محلی رفتار خوبی داشته باشند، زیرا به گفته او، طالبان برای آن‌ها بسیار بد معرفی شده و حتی به عنوان پاکستانی‌ها و متجاوزین اطلاعاتی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/.