شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#هنرمند#وزیر کشور

سویلو: ۲۱۱ هزار سوری را شهروند ترکیه کرده‌ایم

سویلو: 211 هزار سوری را شهروند ترکیه کرده‌ایم

وزیر کشور ترکیه گفت: ۲۱۱ هزار آواره سوری را به عنوان شهروند ترکیه انتخاب کردیم؛ این افراد شامل مهندس، معمار، پزشک و هنرمند هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی NTV  ترکیه در خصوص وضعیت آوارگان سوری اظهار داشت: امسال روند بازگشت مهاجران سوری را آغاز خواهیم کرد. طبق نظرسنجی ها و بررسی هایی که انجام داده ایم، 70 درصد آنها مایل به بازگشت به کشورشان هستند، البته 60-70 درصد آنها به کشورشان بازخواهند گشت.

وی افزود: ما 3 میلیون و 650 هزار شهروند سوری را در ترکیه جای دادیم. 1.4 میلیون نفر آنها دارای اقامت هستند و 517 هزار نفر از آنها به کشورشان بازگشتند که بیشتر آنها به مناطقی رفتند که ما در آنها عملیات داشتیم(در شمال سوریه). ما در ادلب و دیگر نقاط در حال ساخت زیرساختهای لازم هستیم تا آوارگان سوری به صورت داوطلبانه به آنها بازگردند.

سویلو ادامه داد: در ادلب در حال ساخت 61 هزار واحد مسکونی هستیم و رئیس جمهورمان دستور ساخت 100 هزار واحد را داده است. ما قصد داریم در شمال سوریه بیش از 200 هزار واحد مسکونی بسازیم.

وزیر کشور ترکیه اظهار داشت: 211 هزار نفر از آوارگان را به شهروندی ترکیه رساندیم که 90 هزار نفر آنها کودک هستند. این افراد چه کسانی هستند؟ مهندس، معمار، پزشک، هنرمند و کارمندان بیمه شده هستند.

ترکیه تلاش دارد تا با جذب نخبگان سوری از آنها برای پیشرفت بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود استفاده کرده و سایر افرادی که تخصص لازم را ندارند به کشورشان بازگرداند.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به همکاری آمریکا با پ ی د در شمال سوریه نیز گفت: آمریکا طی 3 سال گذشته، 2 میلیارد دلار کمک به این گروه داشته است.

 

انتهای پیام/