شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرکوک#منابع

دفع حمله تکفیری‌ها به جنوب غرب کرکوک

دفع حمله تکفیری‌ها به جنوب غرب کرکوک

منابع عراقی از دفع حمله تکفیری‌ها به جنوب غرب کرکوک خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان حشد شعبی عراق حمله عناصر گروه تروریستی داعش به جنوب غرب کرکوک را خنثی کرد.

گروهی از بقایای داعش به یک مرکز امنیتی در روستای «خبازه» از توابع شهر «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک حمله کردند.

حشد شعبی اعلام کرد که نیروهای آن با این حمله مقابله کردند و تلاش عناصر تروریستی را ناکام گذاشتند.

در پی مقابله با حمله عناصر داعش، یک تن از نیروهای حشد شعبی مجروح شد.

دستگیری سرکرده بارز داعشی در بغداد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری یک تروریست در بغداد توسط معاونت اطلاعات و امنیت سازمان حشد شعبی خبر داد.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که نیروهای معاونت اطلاعات و امنیت حشد شعبی در بغداد پس از دریافت اطلاعات دقیقی توانستند یک تروریست داعشی را در منطقه «ابوغریب» دستگیر کنند.

در این بیانیه آمده است: این تروریست به موجب قانون مبارزه با تروریسم دستگیر شده و مسئولیت بخش کفالت در تشکیلات تروریست های داعش بوده و آمارهای حقوق تروریست‌ها را در اختیار دارد.

تداوم نبرد برای خشکاندن منابع تکفیری

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از برگزاری پنجمین مرحله عملیات گسترده «اراده آهنین» با همکاری نیروهای نظامی فدرال و پیشمرگه در روز گذشته خبر داد.

این عملیات زیر نظر ستاد عملیات مشترک و بر اساس اطلاعات دقیق امنیتی و در پی دیدارهای پیاپی فرماندهان نظامی وزارت دفاع عراق و فرماندهان پیشمرگه برگزار شده است.

این بیانیه افزوده که این عملیات در حوزه استحفاظی استان دیالی اجرا و ستاد فرماندهی آن در شهر «طوخورماتو» است و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و نیروی هوایی عراق برگزار شد.

در این بیانیه هدف از اجرای این عملیات بازرسی مناطق حد فاصل میان نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه در استان دیالی و پاکسازی مناطق و روستاهای حد فاصل و تعقیب تروریست های داعش و خشک کردن منابع تروریسم و تأمین امنیت و ثبات در این منطقه عنوان شد.

پیش از این نیروهای حشد شعبی نیز از مشارکت خود در عملیات پاکسازی مناطق شرقی «طوزخورماتو» خبر داده بودند.

یادآور می‌شود که عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد، اما عناصر باقی‌مانده داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح‌الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

ترکیه از کشتن دو عنصر «پ ک ک» در شمال عراق خبر داد

وزارت دفاع ترکیه از کشتن دو عضو«پ ک ک» در شمال عراق خبر داد.

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه دو تن از عناصر «پ ک ک»را در شمال عراق کشته است.

عملیات نیروهای مسلح ترکیه در منطقه «حفتانین» در شمال عراق انجام شد.

ترکیه در 18 آوریل 2022، عملیات «قفل پنجه» را علیه عناصر «پ ک ک» در مناطق «متینا، زاب و افشین-پاسیان» در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه اخیر دامنه عملیات نظامی خود در شمال عراق را گسترش داده است به گونه ای که در شهر «کلار» در دورترین نقطه در شمال شرق عراق که 275 کیلومتر از مرزهای خود فاصله دارد، یکی از مقامات اداره خودگردان شمال و شرق سوریه را در حمله ای پهپادی به قتل رساند.

تکذیب استعفای وزیر کشور عراق

وزارت کشور عراق روز پنجشنبه استعفای عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق را تکذیب کرد.

وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: موفقیت ها و خدمت همیشگی از سوی وزیر کشور عراق، دشمنان این موفقیت را به خشم آورده و موجب شده اخبار کاملا نادرست مبنی بر اینکه وی استعفا کرده را منتشر کنند. این موضوع از اساس نادرست است و وزیر کشور به فعالیت خود به صورت عادی ادامه می دهد. این اطلاعات گمراه کننده از سوی برخی شبکه های ارتباط جمعی و رسانه هایی که به دنبال برهم زدن اوضاع هستند، منتشر شده است.

انتهای پیام/