شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#فوری

دمشق:

آمریکا از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند

آمریکا از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند

سوریه خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی شد و از این نیروها خواست تا از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امریکن میلیتاری نیوز، دولت بشار اسد در سوریه بار دیگر خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

دولت سوریه مدت هاست با حضور آمریکا مخالف است، اما این خواسته جدید چند روز پس از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در این کشور مطرح می‌شود.

در همین ارتباط نیز وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «طرف آمریکایی باید فوراً و بدون قید و شرط نیروهای نظامی خود را که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، خارج کند، از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند و از حفاظت از جدایی طلبان مسلح و سایر گروه‌های تروریستی مسلحی که در پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا التنف حضور دارند، دست بردارد.»

وزارت امور خارجه سوریه همچنین گفت که آمریکا باید به اقدامات قهری یکجانبه از سوی کاخ سفید علیه مردم سوریه بدون قید و شرط پایان دهد.

نیروهای آمریکایی و متحدانش در سپتامبر ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف ضد تروریسم و به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شدند، اما با وجود شکست داعش همچنان چند سالی است که نیروهای آمریکایی از سوریه خارج نشده اند. این در حالی است که آمریکا بدون دعوت و درخواست دولت دمشق نیروهای خود را به سوریه گسیل کرده و لذا دولت سوریه این حضور را متجاوزانه و غیرمشروع می‌داند.

منابع آمریکایی گفته اند که در حال حاضر حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی همچنان در سوریه هستند. این نیروها عمدتاً بین پادگان التنف در جنوب سوریه و پایگاه‌های نزدیک میدان‌های نفتی در شرق این کشور تقسیم شده‌اند.