شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاراته#کشورهای اسلامی

بازی‌های کشورهای اسلامی| پایان کار نمایندگان کاراته با ۵ نقره و ۳ برنز

بازی‌های کشورهای اسلامی| پایان کار نمایندگان کاراته با 5 نقره و 3 برنز

رقابت‌های کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی با کسب ۵ مدال نقره و ۳ برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم پایانی مسابقات کاراته پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی، امروز (پنجشنبه - 27 مردادماه) در قونیه برگزار شد و نمایندگان کاراته کشورمان موفق به کسب 2 مدال نقره توسط فاطمه صادقی و مبینا حیدری شدند و کاتای تیمی و لیلا برجعلی نیز به مدال برنز رسیدند تا پرونده کاراته ایران در این مسابقات با 5 مدال نقره و 3 برنز بسته شود.

فاطمه صادقی در دیدار پایانی مسابقات کاتای انفرادی به مصاف دلیرا بوزان از ترکیه رفت و موفق به کسب امتیاز 25.14 شد، اما با توجه به امتیاز 25.74کاتاروی ترکیه مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.

صادقی برای حضور در دیدار نهایی ابتدا در دور نخست موفق به کسب امتیاز 25.14 شد و به عنوان صدرنشین گروه خود بالاتر از نمایندگان مراکش، الجزایر، کویت قرقیزستان، ترکمنستان و کامرون به مرحله بعد صعود کرد. وی در دور دوم نیز با کسب امتیاز 24.80 در جایگاه اول گروه خود قرار گرفت و بالاتر از نمایندگان مراکش و الجزایر و کویت به دیدار نهایی راه یافت.

همچنین ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر نمایندگان کاتا تیمی آقایان کشورمان با برتری در دیدار رده‌بندی کاتای تیمی مقابل الجزایر به مدال برنز رسیدند.

تیم کشورمان در این مسابقات ابتدا با کسب امتیاز 23.40 بعد از تیم‌های کویت، مراکش و اندونزی به عنوان تیم چهارم به دور بعد صعود کرد و در دور دوم نیز با کسب امتیاز 23.60 پس از تیم‌های کویت و مراکش در جایگاه سوم قرار گرفتند و به دیدار رده‌بندی راه یافتند. 

در دیدار نهایی وزن 68- کیلوگرم، مبینا حیدری نماینده کشورمان با شکست 2 بر یک مقابل ایرینا زارتسکا از آذربایجان به مدال نقره رسید. 

حیدری برای حضور در دیدار نهایی ابتدا با نتیجه 2 بر یک دیوپ بینتا از سنگال را شکست داد و در ادامه یک بر صفر از سد مکائو کریما از الجزایر گذشت. وی در دیدار نیمه‌نهایی نیز 8 بر 3 ادا التمور از ترکیه را مغلوب کرد و فینالیست شد.

لیلا برجعلی نماینده وزن 68+ کیلوگرم کشورمان نیز با برتری 3 بر یک استلا اوگاندوا  از کامرون را شکست داد و به مدال برنز رسید.

برجعلی در اولین در این مسابقاتابتدا چهار بر صفر اولگا مالتسوا از قرقیزستان را شکست داد و در ادامه پس از تساوی 4-4 مقابل فریدا علیوا از آذربایجان، با قانون سنشو برنده شد تا راهی دیدار نیمه نهایی شود. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 6 مغلوب آکویل ملتم از ترکیه شد و به دیدار رده‌بندی رسید.

در رقابت‌های امروز رزیتا علیپور، مجید نیکوهمت و مهدی خدابخشی با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در پایان مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی، نمایندگان کاراته ایران با کسب 5 مدال نقره(ابوالفضل شهرجردی، کاتای تیمی بانوان، فاطمه صادقی، علی اصغر آسیابری و مبینا حیدری) و 3 مدال برنز(سارا بهمنیار، لیلا برجعلی و کاتای تیمی آقایان) به کار خود خاتمه داد.


انتهای پیام/