شهر خبر

جابربن حیان‌های زمان همچون کمال‌الملک شیمی را روی سطوح نقاشی می‌کنند!

جابربن حیان‌های زمان همچون کمال‌الملک شیمی را روی سطوح نقاشی می‌کنند!

صبح امروز پنجشنبه (27مردادماه 1407) خط تولید جدید گروه دانش بنیان پژوهش صنعت مدرن با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار، دبیر ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران این معاونت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ صبح امروز پنجشنبه (27مردادماه 1407) خط تولید جدید گروه دانش بنیان پژوهش صنعت مدرن با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار، دبیر ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران این معاونت افتتاح شد.

این هلدینگ صنعتی دانش‌بنیان چندسالی است که در زمینه‌های مختلف از جمله تولید انواع چراغ اتومبیل فعالیت می‌کند، مهندسان و متخصصین این شرکت موفق شده‌اند با تجاری سازی فناوری نانو در زمینه‌های مختلف این صنعت نقش آفرینی نمایند.

گروه صنعتی دانش بنیان پژوهش صنعت مدرن امروز نیز سایت جدید تولیدی خود را همزمان با حضور سورنا ستاری و معاونانش تحت عنوان «ایران آهار»، در شهرستان شهریار افتتاج کرد.

متخصصان این هلدینگ دانش بنیان، سایت تولیدی «ایران آهار» را برای تحقق هدف انجام فرآیند پوشش دهی انواع سطوح مانند ظروف، شیشه، سرامیک و ... راه‌اندازی کردند، پوشش دهی در ایران محدود به طلاکاری و نقره اندود کردن سطوح نمی‌شود، جوانان نخبۀ ایرانی در این شرکت دانش بنیان موفق شده‌اند با شکافت ذرات در مقیاس نانو پوشش‌های با رنگ‌های مختلف برای انواع سطوح تولید کنند، خالی از لطف نیست که بدانید این مجموعۀ ایرانی موفق شده است که برای نخستین بار ظروف کپال را در رنگ‌های متعدد پوشش دهی نماید.

روش پوشش دهی ایران آهال استفاده از فرآیند خشک است، این روش مضرات فرآیندهای سنتی (خیس) را ندارد و باید آن را روشی دوستدار محیط زیست تلقی کرد به علاوه قیمتی بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی را برای مصزف کننده محقق خواهد کرد؛ توسعۀ و افتتاح ایران آهال را می‌توان، گامی مؤثر از تلفیق عینی هنر و صنعت برشمرد که بی‌گمان حاصل آن چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

معاون رییس جمهور در این بازدید از بخش‌های مختلف پژوهش صنعت مدرن دیدن کرد همچنین از نزدیک با فرآیندهای تولید این گروه صنعتی شد و دغدغه‌های مدیران این مجموعۀ دانش بنیان را شنید.

انتهای پیام