شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واشنگتن#منابع

الشرق الاوسط:

سفر مقام ارشد صهیونیستی به واشنگتن با محوریت ایران

رژیم صهیونیستی

یک روزنامه سعودی به نقل از منابع آگاه در تل‌آویو، از سفر مشاور امنیت رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای گفت‌وگو درباره پرونده هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در فلسطین اشغالی از تصمیم «یائیر لاپید» نخست وزیر  و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مبنی بر اعزام «ایال هولاتا» مشاور امنیت قومی این رژیم به واشنگتن در هفته آینده خبر دادند.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن با استناد به اظهارات این منابع نوشت: پس از ارائه پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای، بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل با همتای آمریکایی خود «لوید آستین»، در خصوص اقدامات لازم برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» صحبت کرد و دو طرف درباره برنامه دیدارها و گفت‌وگوهای هولاتا در واشنگتن به توافق رسیدند.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که مقامات اسرائیلی در اظهارات غیر رسمی تأکید کردند که پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اروپا مثبت بوده و نشان می دهد که ایران این بار در پی رسیدن به توافق است.

به نوشته این روزنامه، «تصمیم مذکور پس از آن اتخاذ شد که مقامات اسرائیلی دراظهاراتی غیررسمی، پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اروپا را مثبت ارزیابی کردند؛ امری که بیانگر آن است ایران سیاست خود را تغییر داده و این بار تمایلی جدی برای رسیدن به توافق دارد».

سفر مشاور امنیت قومی رژیم صهیونیستی به واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که تل آویو در تمامی مراحل مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، به دنبال اخلال در روند مذاکرات بوده‌ و بارها با گزارش‌ها و اظهارات دورغین تلاش کرده تا برنامه هسته‌ای ایران را غیر صلح‌آمیز جلوه دهد.

منبع: فارس